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Atzmon, Leslie

Scheuermann, Arne (2019). Graphic design as rhetoric: towards a new framework for theory and practice in graphic design In: Atzmon, Leslie; Triggs, Teal (eds.) The Graphic Design Reader (pp. 441-448). London: Bloomsbury

Bauer, René

Pfister, Eugen (2021). "We’re not murderers. We just survive." The Ideological Function of Game Mechanics in Zombie Games In: Suter, Beat; Bauer, René; Kocher, Mela (eds.) Narrative Mechanics Strategies and Meanings in Games and Real Life (pp. 231-246). Bielefeld: Transcript

Beifuss, Artur

Scheuermann, Arne; Beifuss, Artur (2017). The Visual Rhetoric of the Islamic State – an Editorial Design Case Study of the IS Magazine Dabiq. HKB Research Paper No. 16 Bern: Hochschule der Künste Bern HKB

Bigi, Sandra

Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau

Bogarts, Roland

Scheuermann, Arne (2005). Schmerz und Affekttechnik – Versuch über die dramaturgischen Bedingungen von Schmerz im populären Film In: Bogarts, Roland (ed.) Schmerz und Erinnerung (pp. 245-257). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag

Brock, Bazon

Scheuermann, Arne (2002). Unterhaltung durch Kontrast – Über das Verhältnis von Krieg und Unterhaltung am Beispiel von Actionfilm und Infotainment In: Brock, Bazon; Koschik, Gerlinde (eds.) Krieg und Kunst (pp. 259-273). München: Wilhelm Fink Verlag

Christensen, Michelle

Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag

Denk, Natalie

Pfister, Eugen (2021). The Austrian games industry and the free-market economy 1991-2006. A political history of ideas In: Denk, Natalie; Serada, Alesha; Pfeiffer, Alexander; Wernbacher, Thomas (eds.) A Ludic Society (pp. 111-132). Krems: Edition Donau-Universität Krems

Drack, Murielle

Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau

Falk, Felix

Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2020). Erinnerungskultur In: Falk, Felix; Zimmermann, Olaf (eds.) Handbuch Gameskultur: über die Kulturwelten von Games (pp. 110-115). Berlin: Deutscher Kulturrat

Fezer, Jesko

Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag

Fornari, Davide

Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess

Fritsch, Melanie

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Rochat, Yannick; Fritsch, Melanie (30 April 2021). DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage In: Subotron Online Academy.

Gerber, Eliane

Scheuermann, Arne; Nett, Jachen; Mahdessian, Maria; Gerber, Eliane (2019). Applying rhetorical design analysis on hate-speech memes Tangram(43), pp. 111-117. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR

Gerber, Eliane Helena

Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag

Graupe, Silja

Küffer, Simon (2020). Das massenmediale Bild als konstitutives Moment des Geldes In: Ötsch, Walter Otto; Graupe, Silja (eds.) Imagination und Bildlichkeit der Wirtschaft (pp. 297-316). Springer VS

Görgen, Arno

Schumm, Moritz; Görgen, Arno (2021). LET ME … talk about it! Unsere transdisziplinäre Gesprächsreihe – Folge 2: Ready Doctor One! [Audio]. In: Let me... Gesprächsreihe.

Pfister, Eugen; Görgen, Arno (2021). Wahnsinn mit Methode – "Mad Science at Play!" Zur räumlich-strukturellen Externalisierung des Verrückten Wissenschaftlers im Digitalen Spiel In: Hoffstadt, Christian; Müller, Sabine (eds.) Bösewichte/Villains – Bad Asses von Antike bis zur Moderne (pp. 51-70). Freiburg: lehmanns media

Görgen, Arno; Simond, Stefan H. (2020). Autonomy, Heteronomy, and Representations of Illness in Digital Games In: Games and Ethics. Theoretical and Empirical Approaches to Ethical Questions in Digital Game Cultures. Digitale Kultur und Kommunikation: Vol. 7 (pp. 239-256). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-28175-5_15

Pfister, Eugen; Görgen, Arno (6 November 2019). “HORROR — GAME — POLITICS — THE VISUAL RHETORIC OF POLITICAL MYTHS IN DIGITAL HORROR GAMES” In: Design Research Methods Festival. Hochschule der Künste Bern. 06.11.2019.

Herlo, Bianca

Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag

Hoffstadt, Christian

Pfister, Eugen; Görgen, Arno (2021). Wahnsinn mit Methode – "Mad Science at Play!" Zur räumlich-strukturellen Externalisierung des Verrückten Wissenschaftlers im Digitalen Spiel In: Hoffstadt, Christian; Müller, Sabine (eds.) Bösewichte/Villains – Bad Asses von Antike bis zur Moderne (pp. 51-70). Freiburg: lehmanns media

Hornuff, Daniel

Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag

Italiano, Federico

Pfister, Eugen (2020). ‘MmmRRRrr UrrRrRRrr!!’: Translating political anxieties into zombie language in digital games In: Italiano, Federico (ed.) The Dark Side of Translation (pp. 161-175). London: Routledge

Joost, Gesche

Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag

Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (eds.) (2008). Design als Rhetorik. Grundlagen, Positionen, Fallstudien Board of International Research in Design. Basel: Birkhäuser

Scheuermann, Arne (2008). Affekttechniken des Designs In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 205-2012). Basel: Birkhäuser

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser

Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (1 November 2006). Audiovisual Rhetoric. A Metaapproach to Design In: Wonderground! Symposium of the Design Research Society International Conference 2006 (pp. 1-13). Design Research Society

Kaufmann, Beatrice

Scheuermann, Arne; Kaufmann, Beatrice (19 May 2021). «Danke, dass Sie weiterhin Abstand halten» Zur visuellen Kommunikation des Schweizerischen Bundesamts für Gesundheit BAG (Teil 3). Learning from Corona (Blog) English version: "Thank your for still keeping your distance" On the Visual Communication of the Swiss Federal Office of Public Health FOPH (Part 3 )Learning from Corona (Blog)

Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau

Kocher, Mela

Pfister, Eugen (2021). "We’re not murderers. We just survive." The Ideological Function of Game Mechanics in Zombie Games In: Suter, Beat; Bauer, René; Kocher, Mela (eds.) Narrative Mechanics Strategies and Meanings in Games and Real Life (pp. 231-246). Bielefeld: Transcript

Koschik, Gerlinde

Scheuermann, Arne (2002). Unterhaltung durch Kontrast – Über das Verhältnis von Krieg und Unterhaltung am Beispiel von Actionfilm und Infotainment In: Brock, Bazon; Koschik, Gerlinde (eds.) Krieg und Kunst (pp. 259-273). München: Wilhelm Fink Verlag

Küffer, Simon

Küffer, Simon (2020). Das massenmediale Bild als konstitutives Moment des Geldes In: Ötsch, Walter Otto; Graupe, Silja (eds.) Imagination und Bildlichkeit der Wirtschaft (pp. 297-316). Springer VS

Lorber, Martin

Pfister, Eugen (2020). Why History in Digital Games matters. Historical Authenticity as a Language for Ideological Myths In: Lorber, Martin; Zimmermann, Felix (eds.) History in Games. Contingencies of an Authentic Past (pp. 47-72). Bielefeld: Transcript 10.14361/9783839454206-004

Lzicar, Robert

Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess

Mahdessian, Maria

Scheuermann, Arne; Nett, Jachen; Mahdessian, Maria; Gerber, Eliane (2019). Applying rhetorical design analysis on hate-speech memes Tangram(43), pp. 111-117. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR

Mehdessian, Maria

Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag

Müller, Sabine

Pfister, Eugen; Görgen, Arno (2021). Wahnsinn mit Methode – "Mad Science at Play!" Zur räumlich-strukturellen Externalisierung des Verrückten Wissenschaftlers im Digitalen Spiel In: Hoffstadt, Christian; Müller, Sabine (eds.) Bösewichte/Villains – Bad Asses von Antike bis zur Moderne (pp. 51-70). Freiburg: lehmanns media

Nett, Jachen

Scheuermann, Arne; Nett, Jachen; Mahdessian, Maria; Gerber, Eliane (2019). Applying rhetorical design analysis on hate-speech memes Tangram(43), pp. 111-117. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR

Owens, Sarah

Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess

Petschar, Hans

Pfister, Eugen (2021). Spiel ohne Juden. Zur Darstellung des Holocaust in Digitalen Spielen. In: Stumpf, Markus; Petschar, Hans; Rathkolb, Oliver (eds.) Nationalsozialismus digital. Die Verantwortung von Bibliotheken, Archiven und Museen sowie Forschungseinrichtungen und Medien im Umgang mit der NS-Zeit im Netz. (pp. 157-176). Wien: V&R unipress

Pfeiffer, Alexander

Pfister, Eugen (2021). The Austrian games industry and the free-market economy 1991-2006. A political history of ideas In: Denk, Natalie; Serada, Alesha; Pfeiffer, Alexander; Wernbacher, Thomas (eds.) A Ludic Society (pp. 111-132). Krems: Edition Donau-Universität Krems

Pfister, Eugen

Pfister, Eugen (25 October 2021). "Grusel in der Musik: Zombies im Pop". Interview mit Laura Aha in Deutschlandfunk Kultur (Radio)

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (2021). "Careless, like a child with fire, so was I with time." Magic: The Gathering™ und die Faszination imaginierter Geschichtlichkeit Boardgame Historian

Pfister, Eugen (12 October 2021). "Game Studies: Forschung, die von Idealismus lebt". Interview mit Sophie Neu in der Wiener Zeitung (online)

Pfister, Eugen (8 September 2021). "Erinnerungskultur in Games: Svoboda 1945". Interview mit Daniel Finkernagel in WDR3 Mosaik (Radio)

Pfister, Eugen (4 September 2021). "Ok Cool trifft. Eugen Pfister". Interview mit Dom Schott im Podcast "OK COOL" (Podcast)

Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2021). "No One is Ever Ready for Something Like This." – On the Dialectic of the Holocaust in First-Person Shooters as Exemplified by Wolfenstein: The New Order International Public History, 4(1), pp. 35-46. Walter de Gruyter GmbH 10.1515/iph-2021-2020

Pfister, Eugen (1 July 2021). "Was Horror Games über unsere Gesellschaft verraten – MAKRO MIKRO #33". Interview mit Julia Grillmayr in MAKRO MIKRO (Podcast)

Pfister, Eugen (24 June 2021). "Potentiale Digitaler Spiele für die Erinnerungskultur" - Keynote In: Fachkonferenz "Erinnern mit Games" der Stiftung Digitale Spielekultur. Berlin. 24.06.2021.

Pfister, Eugen (2021). "We’re not murderers. We just survive." The Ideological Function of Game Mechanics in Zombie Games In: Suter, Beat; Bauer, René; Kocher, Mela (eds.) Narrative Mechanics Strategies and Meanings in Games and Real Life (pp. 231-246). Bielefeld: Transcript

Pfister, Eugen (19 May 2021). Why History in Digital Games Matters // Historical Authenticity as a Language for Ideological Myths In: Vortrag am The Birmingham Centre for Media and Cultural Research (BCMCR). Birmingham, UK. 19.05.2021.

Pfister, Eugen (2 May 2021). "Horror ist politisch". Interview mit Björn Bischoff in den Nürnberger Nachrichten (online und print)

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Rochat, Yannick; Fritsch, Melanie (30 April 2021). DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage In: Subotron Online Academy.

Pfister, Eugen (3 February 2021). "Wie Videospiele den Holocaust verschweigen". Interview mit Muzayen Al-Youssef im Standard (online und print)

Pfister, Eugen; Unterhuber, Tobias (2021). Einleitung: "The revolution will (not) be gamified – Marx und das Computerspiel" Paidia - Zeitschrift für Computerspielforschung Ludwig-Maximilians-Universität München. Institut für Deutsche Philologie

Pfister, Eugen (2021). Spiel ohne Juden. Zur Darstellung des Holocaust in Digitalen Spielen. In: Stumpf, Markus; Petschar, Hans; Rathkolb, Oliver (eds.) Nationalsozialismus digital. Die Verantwortung von Bibliotheken, Archiven und Museen sowie Forschungseinrichtungen und Medien im Umgang mit der NS-Zeit im Netz. (pp. 157-176). Wien: V&R unipress

Pfister, Eugen (2021). The Austrian games industry and the free-market economy 1991-2006. A political history of ideas In: Denk, Natalie; Serada, Alesha; Pfeiffer, Alexander; Wernbacher, Thomas (eds.) A Ludic Society (pp. 111-132). Krems: Edition Donau-Universität Krems

Pfister, Eugen; Görgen, Arno (2021). Wahnsinn mit Methode – "Mad Science at Play!" Zur räumlich-strukturellen Externalisierung des Verrückten Wissenschaftlers im Digitalen Spiel In: Hoffstadt, Christian; Müller, Sabine (eds.) Bösewichte/Villains – Bad Asses von Antike bis zur Moderne (pp. 51-70). Freiburg: lehmanns media

Pfister, Eugen (2021). Überlegungen zum Holocaust im digitalen Spiel In: Erinnern mit Games. Digitale Spiele als Chance für die Erinnerungskultur (pp. 44-47). Berlin: Stiftung Digitale Spielkultur

Pfister, Eugen (22 November 2020). The Austrian games industry and the free market economy 1991-2006. A political history of ideas (Keynote Speech) In: FROG Konferenz. Wien. 22.11.2020.

Pfister, Eugen (21 October 2020). Der Kalte Krieg im digitalen Spiel In: Forschungskolloqium zur Geschichte nach 1800. Historisches Institut der Universität Bern. 21.10.2020.

Pfister, Eugen (28 August 2020). Erinnern mit Games In: Gamescom Conference 2020. 28.08.2020.

Pfister, Eugen (30 June 2020). Which Button do I have to Press if I Want To Play Europe? Imaginationen der europäischen Integration im digitalen Spiel In: Digitales Forschungskolloquium an der Universität Regensburg. 30.06.2020.

Pfister, Eugen (June 2020). Narrative und Mythen in Computerspielen In: Ringvorlesung: Germanistik digital. Universität Wien.

Pfister, Eugen (2020). ‘MmmRRRrr UrrRrRRrr!!’: Translating political anxieties into zombie language in digital games In: Italiano, Federico (ed.) The Dark Side of Translation (pp. 161-175). London: Routledge

Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2020). Erinnerungskultur In: Falk, Felix; Zimmermann, Olaf (eds.) Handbuch Gameskultur: über die Kulturwelten von Games (pp. 110-115). Berlin: Deutscher Kulturrat

Pfister, Eugen (2020). Why History in Digital Games matters. Historical Authenticity as a Language for Ideological Myths In: Lorber, Martin; Zimmermann, Felix (eds.) History in Games. Contingencies of an Authentic Past (pp. 47-72). Bielefeld: Transcript 10.14361/9783839454206-004

Pfister, Eugen; Görgen, Arno (6 November 2019). “HORROR — GAME — POLITICS — THE VISUAL RHETORIC OF POLITICAL MYTHS IN DIGITAL HORROR GAMES” In: Design Research Methods Festival. Hochschule der Künste Bern. 06.11.2019.

Rathkolb, Oliver

Pfister, Eugen (2021). Spiel ohne Juden. Zur Darstellung des Holocaust in Digitalen Spielen. In: Stumpf, Markus; Petschar, Hans; Rathkolb, Oliver (eds.) Nationalsozialismus digital. Die Verantwortung von Bibliotheken, Archiven und Museen sowie Forschungseinrichtungen und Medien im Umgang mit der NS-Zeit im Netz. (pp. 157-176). Wien: V&R unipress

Renner, Michael

Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess

Richter, Bettina

Scheuermann, Arne (2015). Das handelnde Plakat – Zur visuellen Rhetorik der Hand auf dem Werbeplakat In: Richter, Bettina (ed.) Die Hand / The Hand (pp. 12-17). Zürich: Lars Müller Publishers / Museum für Gestaltung Zürich

Rochat, Yannick

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Rochat, Yannick; Fritsch, Melanie (30 April 2021). DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage In: Subotron Online Academy.

Scheuermann, Arne

Scheuermann, Arne; Kaufmann, Beatrice (19 May 2021). «Danke, dass Sie weiterhin Abstand halten» Zur visuellen Kommunikation des Schweizerischen Bundesamts für Gesundheit BAG (Teil 3). Learning from Corona (Blog) English version: "Thank your for still keeping your distance" On the Visual Communication of the Swiss Federal Office of Public Health FOPH (Part 3 )Learning from Corona (Blog)

Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess

Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag

Scheuermann, Arne (2019). Graphic design as rhetoric: towards a new framework for theory and practice in graphic design In: Atzmon, Leslie; Triggs, Teal (eds.) The Graphic Design Reader (pp. 441-448). London: Bloomsbury

Scheuermann, Arne; Nett, Jachen; Mahdessian, Maria; Gerber, Eliane (2019). Applying rhetorical design analysis on hate-speech memes Tangram(43), pp. 111-117. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR

Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau

Scheuermann, Arne; Beifuss, Artur (2017). The Visual Rhetoric of the Islamic State – an Editorial Design Case Study of the IS Magazine Dabiq. HKB Research Paper No. 16 Bern: Hochschule der Künste Bern HKB

Scheuermann, Arne (2015). Das handelnde Plakat – Zur visuellen Rhetorik der Hand auf dem Werbeplakat In: Richter, Bettina (ed.) Die Hand / The Hand (pp. 12-17). Zürich: Lars Müller Publishers / Museum für Gestaltung Zürich

Scheuermann, Arne (2012). Medienrhetorik In: Ueding, Gert (ed.) Historisches Wörterbuch der Rhetorik 10 (pp. 649-659). Tübingen: De Gruyter https://doi.org/10.1515/9783110260151

Scheuermann, Arne (2012). Schriftbild In: Ueding, Gert (ed.) Historisches Wörterbuch der Rhetorik 10 (pp. 1193-1208). Tübingen: De Gruyter https://doi.org/10.1515/9783110260151

Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (eds.) (2008). Design als Rhetorik. Grundlagen, Positionen, Fallstudien Board of International Research in Design. Basel: Birkhäuser

Scheuermann, Arne (ed.) (2008). Zur Theorie des Filmemachens Flugzeugabstürze, Affekttechniken, Filma als rhetorisches Design München: Edition text + kritik

Scheuermann, Arne (2008). RailCity oder Hauptbahnhof? Eine designtheoretische Interpretation von Transportströmen und Einkaufserlebnissen im Hauptbahnhof Bern archimaera, 1(1), pp. 105-111.

Scheuermann, Arne (2008). Affekttechniken des Designs In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 205-2012). Basel: Birkhäuser

Scheuermann, Arne (2008). Affekttechniken des Designs In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 205-2012). Basel: Birkhäuser

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser

Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (1 November 2006). Audiovisual Rhetoric. A Metaapproach to Design In: Wonderground! Symposium of the Design Research Society International Conference 2006 (pp. 1-13). Design Research Society

Scheuermann, Arne (2005). Schmerz und Affekttechnik – Versuch über die dramaturgischen Bedingungen von Schmerz im populären Film In: Bogarts, Roland (ed.) Schmerz und Erinnerung (pp. 245-257). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag

Scheuermann, Arne (2002). Unterhaltung durch Kontrast – Über das Verhältnis von Krieg und Unterhaltung am Beispiel von Actionfilm und Infotainment In: Brock, Bazon; Koschik, Gerlinde (eds.) Krieg und Kunst (pp. 259-273). München: Wilhelm Fink Verlag

Schneemann, Peter J.

Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess

Schneller, Annina

Schneller, Annina (2022). Perfekt unperfekt : Elaboration und Imperfektion in der Rhetorik des Designs Rhetorik-Forschungen: Vol. 24. Berlin: De Gruyter 10.1515/9783110680942

Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser

Schumm, Moritz

Schumm, Moritz; Görgen, Arno (2021). LET ME … talk about it! Unsere transdisziplinäre Gesprächsreihe – Folge 2: Ready Doctor One! [Audio]. In: Let me... Gesprächsreihe.

Serada, Alesha

Pfister, Eugen (2021). The Austrian games industry and the free-market economy 1991-2006. A political history of ideas In: Denk, Natalie; Serada, Alesha; Pfeiffer, Alexander; Wernbacher, Thomas (eds.) A Ludic Society (pp. 111-132). Krems: Edition Donau-Universität Krems

Simond, Stefan H.

Görgen, Arno; Simond, Stefan H. (2020). Autonomy, Heteronomy, and Representations of Illness in Digital Games In: Games and Ethics. Theoretical and Empirical Approaches to Ethical Questions in Digital Game Cultures. Digitale Kultur und Kommunikation: Vol. 7 (pp. 239-256). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-28175-5_15

Steinlin, Maja

Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau

Stumpf, Markus

Pfister, Eugen (2021). Spiel ohne Juden. Zur Darstellung des Holocaust in Digitalen Spielen. In: Stumpf, Markus; Petschar, Hans; Rathkolb, Oliver (eds.) Nationalsozialismus digital. Die Verantwortung von Bibliotheken, Archiven und Museen sowie Forschungseinrichtungen und Medien im Umgang mit der NS-Zeit im Netz. (pp. 157-176). Wien: V&R unipress

Suter, Beat

Pfister, Eugen (2021). "We’re not murderers. We just survive." The Ideological Function of Game Mechanics in Zombie Games In: Suter, Beat; Bauer, René; Kocher, Mela (eds.) Narrative Mechanics Strategies and Meanings in Games and Real Life (pp. 231-246). Bielefeld: Transcript

Triggs, Teal

Scheuermann, Arne (2019). Graphic design as rhetoric: towards a new framework for theory and practice in graphic design In: Atzmon, Leslie; Triggs, Teal (eds.) The Graphic Design Reader (pp. 441-448). London: Bloomsbury

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