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Scheuermann, Arne (2019). Graphic design as rhetoric: towards a new framework for theory and practice in graphic design In: Atzmon, Leslie; Triggs, Teal (eds.) The Graphic Design Reader (pp. 441-448). London: Bloomsbury
Pfister, Eugen (2021). "We’re not murderers. We just survive." The Ideological Function of Game Mechanics in Zombie Games In: Suter, Beat; Bauer, René; Kocher, Mela (eds.) Narrative Mechanics Strategies and Meanings in Games and Real Life (pp. 231-246). Bielefeld: Transcript
Scheuermann, Arne; Beifuss, Artur (2017). The Visual Rhetoric of the Islamic State – an Editorial Design Case Study of the IS Magazine Dabiq. HKB Research Paper No. 16 Bern: Hochschule der Künste Bern HKB
Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau
Scheuermann, Arne (2005). Schmerz und Affekttechnik – Versuch über die dramaturgischen Bedingungen von Schmerz im populären Film In: Bogarts, Roland (ed.) Schmerz und Erinnerung (pp. 245-257). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag
Scheuermann, Arne (2002). Unterhaltung durch Kontrast – Über das Verhältnis von Krieg und Unterhaltung am Beispiel von Actionfilm und Infotainment In: Brock, Bazon; Koschik, Gerlinde (eds.) Krieg und Kunst (pp. 259-273). München: Wilhelm Fink Verlag
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Pfister, Eugen (2021). The Austrian games industry and the free-market economy 1991-2006. A political history of ideas In: Denk, Natalie; Serada, Alesha; Pfeiffer, Alexander; Wernbacher, Thomas (eds.) A Ludic Society (pp. 111-132). Krems: Edition Donau-Universität Krems
Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau
Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2020). Erinnerungskultur In: Falk, Felix; Zimmermann, Olaf (eds.) Handbuch Gameskultur: über die Kulturwelten von Games (pp. 110-115). Berlin: Deutscher Kulturrat
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess
Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Rochat, Yannick; Fritsch, Melanie (30 April 2021). DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage In: Subotron Online Academy.
Scheuermann, Arne; Nett, Jachen; Mahdessian, Maria; Gerber, Eliane (2019). Applying rhetorical design analysis on hate-speech memes Tangram(43), pp. 111-117. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Küffer, Simon (2020). Das massenmediale Bild als konstitutives Moment des Geldes In: Ötsch, Walter Otto; Graupe, Silja (eds.) Imagination und Bildlichkeit der Wirtschaft (pp. 297-316). Springer VS
Schumm, Moritz; Görgen, Arno (2021). LET ME … talk about it! Unsere transdisziplinäre Gesprächsreihe – Folge 2: Ready Doctor One! [Audio]. In: Let me... Gesprächsreihe.
Pfister, Eugen; Görgen, Arno (2021). Wahnsinn mit Methode – "Mad Science at Play!" Zur räumlich-strukturellen Externalisierung des Verrückten Wissenschaftlers im Digitalen Spiel In: Hoffstadt, Christian; Müller, Sabine (eds.) Bösewichte/Villains – Bad Asses von Antike bis zur Moderne (pp. 51-70). Freiburg: lehmanns media
Görgen, Arno; Simond, Stefan H. (2020). Autonomy, Heteronomy, and Representations of Illness in Digital Games In: Games and Ethics. Theoretical and Empirical Approaches to Ethical Questions in Digital Game Cultures. Digitale Kultur und Kommunikation: Vol. 7 (pp. 239-256). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-28175-5_15
Pfister, Eugen; Görgen, Arno (6 November 2019). “HORROR — GAME — POLITICS — THE VISUAL RHETORIC OF POLITICAL MYTHS IN DIGITAL HORROR GAMES” In: Design Research Methods Festival. Hochschule der Künste Bern. 06.11.2019.
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Pfister, Eugen; Görgen, Arno (2021). Wahnsinn mit Methode – "Mad Science at Play!" Zur räumlich-strukturellen Externalisierung des Verrückten Wissenschaftlers im Digitalen Spiel In: Hoffstadt, Christian; Müller, Sabine (eds.) Bösewichte/Villains – Bad Asses von Antike bis zur Moderne (pp. 51-70). Freiburg: lehmanns media
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Pfister, Eugen (2020). ‘MmmRRRrr UrrRrRRrr!!’: Translating political anxieties into zombie language in digital games In: Italiano, Federico (ed.) The Dark Side of Translation (pp. 161-175). London: Routledge
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (eds.) (2008). Design als Rhetorik. Grundlagen, Positionen, Fallstudien Board of International Research in Design. Basel: Birkhäuser
Scheuermann, Arne (2008). Affekttechniken des Designs In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 205-2012). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser
Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (1 November 2006). Audiovisual Rhetoric. A Metaapproach to Design In: Wonderground! Symposium of the Design Research Society International Conference 2006 (pp. 1-13). Design Research Society
Scheuermann, Arne; Kaufmann, Beatrice (19 May 2021). «Danke, dass Sie weiterhin Abstand halten» Zur visuellen Kommunikation des Schweizerischen Bundesamts für Gesundheit BAG (Teil 3). Learning from Corona (Blog) English version: "Thank your for still keeping your distance" On the Visual Communication of the Swiss Federal Office of Public Health FOPH (Part 3 )Learning from Corona (Blog)
Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau
Pfister, Eugen (2021). "We’re not murderers. We just survive." The Ideological Function of Game Mechanics in Zombie Games In: Suter, Beat; Bauer, René; Kocher, Mela (eds.) Narrative Mechanics Strategies and Meanings in Games and Real Life (pp. 231-246). Bielefeld: Transcript
Scheuermann, Arne (2002). Unterhaltung durch Kontrast – Über das Verhältnis von Krieg und Unterhaltung am Beispiel von Actionfilm und Infotainment In: Brock, Bazon; Koschik, Gerlinde (eds.) Krieg und Kunst (pp. 259-273). München: Wilhelm Fink Verlag
Küffer, Simon (2020). Das massenmediale Bild als konstitutives Moment des Geldes In: Ötsch, Walter Otto; Graupe, Silja (eds.) Imagination und Bildlichkeit der Wirtschaft (pp. 297-316). Springer VS
Pfister, Eugen (2020). Why History in Digital Games matters. Historical Authenticity as a Language for Ideological Myths In: Lorber, Martin; Zimmermann, Felix (eds.) History in Games. Contingencies of an Authentic Past (pp. 47-72). Bielefeld: Transcript 10.14361/9783839454206-004
Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess
Scheuermann, Arne; Nett, Jachen; Mahdessian, Maria; Gerber, Eliane (2019). Applying rhetorical design analysis on hate-speech memes Tangram(43), pp. 111-117. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Pfister, Eugen; Görgen, Arno (2021). Wahnsinn mit Methode – "Mad Science at Play!" Zur räumlich-strukturellen Externalisierung des Verrückten Wissenschaftlers im Digitalen Spiel In: Hoffstadt, Christian; Müller, Sabine (eds.) Bösewichte/Villains – Bad Asses von Antike bis zur Moderne (pp. 51-70). Freiburg: lehmanns media
Scheuermann, Arne; Nett, Jachen; Mahdessian, Maria; Gerber, Eliane (2019). Applying rhetorical design analysis on hate-speech memes Tangram(43), pp. 111-117. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR
Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess
Pfister, Eugen (2021). Spiel ohne Juden. Zur Darstellung des Holocaust in Digitalen Spielen. In: Stumpf, Markus; Petschar, Hans; Rathkolb, Oliver (eds.) Nationalsozialismus digital. Die Verantwortung von Bibliotheken, Archiven und Museen sowie Forschungseinrichtungen und Medien im Umgang mit der NS-Zeit im Netz. (pp. 157-176). Wien: V&R unipress
Pfister, Eugen (2021). The Austrian games industry and the free-market economy 1991-2006. A political history of ideas In: Denk, Natalie; Serada, Alesha; Pfeiffer, Alexander; Wernbacher, Thomas (eds.) A Ludic Society (pp. 111-132). Krems: Edition Donau-Universität Krems
Pfister, Eugen (25 October 2021). "Grusel in der Musik: Zombies im Pop". Interview mit Laura Aha in Deutschlandfunk Kultur (Radio)
Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (2021). "Careless, like a child with fire, so was I with time." Magic: The Gathering™ und die Faszination imaginierter Geschichtlichkeit Boardgame Historian
Pfister, Eugen (12 October 2021). "Game Studies: Forschung, die von Idealismus lebt". Interview mit Sophie Neu in der Wiener Zeitung (online)
Pfister, Eugen (8 September 2021). "Erinnerungskultur in Games: Svoboda 1945". Interview mit Daniel Finkernagel in WDR3 Mosaik (Radio)
Pfister, Eugen (4 September 2021). "Ok Cool trifft. Eugen Pfister". Interview mit Dom Schott im Podcast "OK COOL" (Podcast)
Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2021). "No One is Ever Ready for Something Like This." – On the Dialectic of the Holocaust in First-Person Shooters as Exemplified by Wolfenstein: The New Order International Public History, 4(1), pp. 35-46. Walter de Gruyter GmbH 10.1515/iph-2021-2020
Pfister, Eugen (1 July 2021). "Was Horror Games über unsere Gesellschaft verraten – MAKRO MIKRO #33". Interview mit Julia Grillmayr in MAKRO MIKRO (Podcast)
Pfister, Eugen (24 June 2021). "Potentiale Digitaler Spiele für die Erinnerungskultur" - Keynote In: Fachkonferenz "Erinnern mit Games" der Stiftung Digitale Spielekultur. Berlin. 24.06.2021.
Pfister, Eugen (2021). "We’re not murderers. We just survive." The Ideological Function of Game Mechanics in Zombie Games In: Suter, Beat; Bauer, René; Kocher, Mela (eds.) Narrative Mechanics Strategies and Meanings in Games and Real Life (pp. 231-246). Bielefeld: Transcript
Pfister, Eugen (19 May 2021). Why History in Digital Games Matters // Historical Authenticity as a Language for Ideological Myths In: Vortrag am The Birmingham Centre for Media and Cultural Research (BCMCR). Birmingham, UK. 19.05.2021.
Pfister, Eugen (2 May 2021). "Horror ist politisch". Interview mit Björn Bischoff in den Nürnberger Nachrichten (online und print)
Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Rochat, Yannick; Fritsch, Melanie (30 April 2021). DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage In: Subotron Online Academy.
Pfister, Eugen (3 February 2021). "Wie Videospiele den Holocaust verschweigen". Interview mit Muzayen Al-Youssef im Standard (online und print)
Pfister, Eugen; Unterhuber, Tobias (2021). Einleitung: "The revolution will (not) be gamified – Marx und das Computerspiel" Paidia - Zeitschrift für Computerspielforschung Ludwig-Maximilians-Universität München. Institut für Deutsche Philologie
Pfister, Eugen (2021). Spiel ohne Juden. Zur Darstellung des Holocaust in Digitalen Spielen. In: Stumpf, Markus; Petschar, Hans; Rathkolb, Oliver (eds.) Nationalsozialismus digital. Die Verantwortung von Bibliotheken, Archiven und Museen sowie Forschungseinrichtungen und Medien im Umgang mit der NS-Zeit im Netz. (pp. 157-176). Wien: V&R unipress
Pfister, Eugen (2021). The Austrian games industry and the free-market economy 1991-2006. A political history of ideas In: Denk, Natalie; Serada, Alesha; Pfeiffer, Alexander; Wernbacher, Thomas (eds.) A Ludic Society (pp. 111-132). Krems: Edition Donau-Universität Krems
Pfister, Eugen; Görgen, Arno (2021). Wahnsinn mit Methode – "Mad Science at Play!" Zur räumlich-strukturellen Externalisierung des Verrückten Wissenschaftlers im Digitalen Spiel In: Hoffstadt, Christian; Müller, Sabine (eds.) Bösewichte/Villains – Bad Asses von Antike bis zur Moderne (pp. 51-70). Freiburg: lehmanns media
Pfister, Eugen (2021). Überlegungen zum Holocaust im digitalen Spiel In: Erinnern mit Games. Digitale Spiele als Chance für die Erinnerungskultur (pp. 44-47). Berlin: Stiftung Digitale Spielkultur
Pfister, Eugen (22 November 2020). The Austrian games industry and the free market economy 1991-2006. A political history of ideas (Keynote Speech) In: FROG Konferenz. Wien. 22.11.2020.
Pfister, Eugen (21 October 2020). Der Kalte Krieg im digitalen Spiel In: Forschungskolloqium zur Geschichte nach 1800. Historisches Institut der Universität Bern. 21.10.2020.
Pfister, Eugen (28 August 2020). Erinnern mit Games In: Gamescom Conference 2020. 28.08.2020.
Pfister, Eugen (30 June 2020). Which Button do I have to Press if I Want To Play Europe? Imaginationen der europäischen Integration im digitalen Spiel In: Digitales Forschungskolloquium an der Universität Regensburg. 30.06.2020.
Pfister, Eugen (June 2020). Narrative und Mythen in Computerspielen In: Ringvorlesung: Germanistik digital. Universität Wien.
Pfister, Eugen (2020). ‘MmmRRRrr UrrRrRRrr!!’: Translating political anxieties into zombie language in digital games In: Italiano, Federico (ed.) The Dark Side of Translation (pp. 161-175). London: Routledge
Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2020). Erinnerungskultur In: Falk, Felix; Zimmermann, Olaf (eds.) Handbuch Gameskultur: über die Kulturwelten von Games (pp. 110-115). Berlin: Deutscher Kulturrat
Pfister, Eugen (2020). Why History in Digital Games matters. Historical Authenticity as a Language for Ideological Myths In: Lorber, Martin; Zimmermann, Felix (eds.) History in Games. Contingencies of an Authentic Past (pp. 47-72). Bielefeld: Transcript 10.14361/9783839454206-004
Pfister, Eugen; Görgen, Arno (6 November 2019). “HORROR — GAME — POLITICS — THE VISUAL RHETORIC OF POLITICAL MYTHS IN DIGITAL HORROR GAMES” In: Design Research Methods Festival. Hochschule der Künste Bern. 06.11.2019.
Pfister, Eugen (2021). Spiel ohne Juden. Zur Darstellung des Holocaust in Digitalen Spielen. In: Stumpf, Markus; Petschar, Hans; Rathkolb, Oliver (eds.) Nationalsozialismus digital. Die Verantwortung von Bibliotheken, Archiven und Museen sowie Forschungseinrichtungen und Medien im Umgang mit der NS-Zeit im Netz. (pp. 157-176). Wien: V&R unipress
Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess
Scheuermann, Arne (2015). Das handelnde Plakat – Zur visuellen Rhetorik der Hand auf dem Werbeplakat In: Richter, Bettina (ed.) Die Hand / The Hand (pp. 12-17). Zürich: Lars Müller Publishers / Museum für Gestaltung Zürich
Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Rochat, Yannick; Fritsch, Melanie (30 April 2021). DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage In: Subotron Online Academy.
Scheuermann, Arne; Kaufmann, Beatrice (19 May 2021). «Danke, dass Sie weiterhin Abstand halten» Zur visuellen Kommunikation des Schweizerischen Bundesamts für Gesundheit BAG (Teil 3). Learning from Corona (Blog) English version: "Thank your for still keeping your distance" On the Visual Communication of the Swiss Federal Office of Public Health FOPH (Part 3 )Learning from Corona (Blog)
Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Scheuermann, Arne (2019). Graphic design as rhetoric: towards a new framework for theory and practice in graphic design In: Atzmon, Leslie; Triggs, Teal (eds.) The Graphic Design Reader (pp. 441-448). London: Bloomsbury
Scheuermann, Arne; Nett, Jachen; Mahdessian, Maria; Gerber, Eliane (2019). Applying rhetorical design analysis on hate-speech memes Tangram(43), pp. 111-117. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR
Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau
Scheuermann, Arne; Beifuss, Artur (2017). The Visual Rhetoric of the Islamic State – an Editorial Design Case Study of the IS Magazine Dabiq. HKB Research Paper No. 16 Bern: Hochschule der Künste Bern HKB
Scheuermann, Arne (2015). Das handelnde Plakat – Zur visuellen Rhetorik der Hand auf dem Werbeplakat In: Richter, Bettina (ed.) Die Hand / The Hand (pp. 12-17). Zürich: Lars Müller Publishers / Museum für Gestaltung Zürich
Scheuermann, Arne (2012). Medienrhetorik In: Ueding, Gert (ed.) Historisches Wörterbuch der Rhetorik 10 (pp. 649-659). Tübingen: De Gruyter https://doi.org/10.1515/9783110260151
Scheuermann, Arne (2012). Schriftbild In: Ueding, Gert (ed.) Historisches Wörterbuch der Rhetorik 10 (pp. 1193-1208). Tübingen: De Gruyter https://doi.org/10.1515/9783110260151
Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (eds.) (2008). Design als Rhetorik. Grundlagen, Positionen, Fallstudien Board of International Research in Design. Basel: Birkhäuser
Scheuermann, Arne (ed.) (2008). Zur Theorie des Filmemachens Flugzeugabstürze, Affekttechniken, Filma als rhetorisches Design München: Edition text + kritik
Scheuermann, Arne (2008). RailCity oder Hauptbahnhof? Eine designtheoretische Interpretation von Transportströmen und Einkaufserlebnissen im Hauptbahnhof Bern archimaera, 1(1), pp. 105-111.
Scheuermann, Arne (2008). Affekttechniken des Designs In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 205-2012). Basel: Birkhäuser
Scheuermann, Arne (2008). Affekttechniken des Designs In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 205-2012). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser
Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (1 November 2006). Audiovisual Rhetoric. A Metaapproach to Design In: Wonderground! Symposium of the Design Research Society International Conference 2006 (pp. 1-13). Design Research Society
Scheuermann, Arne (2005). Schmerz und Affekttechnik – Versuch über die dramaturgischen Bedingungen von Schmerz im populären Film In: Bogarts, Roland (ed.) Schmerz und Erinnerung (pp. 245-257). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag
Scheuermann, Arne (2002). Unterhaltung durch Kontrast – Über das Verhältnis von Krieg und Unterhaltung am Beispiel von Actionfilm und Infotainment In: Brock, Bazon; Koschik, Gerlinde (eds.) Krieg und Kunst (pp. 259-273). München: Wilhelm Fink Verlag
Fornari, Davide; Lzicar, Robert; Owens, Sarah; Renner, Michael; Scheuermann, Arne; Schneemann, Peter J. (eds.) (2021). Swiss Graphic Design Histories Zürich: Scheidegger & Spiess
Schneller, Annina (2022). Perfekt unperfekt : Elaboration und Imperfektion in der Rhetorik des Designs Rhetorik-Forschungen: Vol. 24. Berlin: De Gruyter 10.1515/9783110680942
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser
Schumm, Moritz; Görgen, Arno (2021). LET ME … talk about it! Unsere transdisziplinäre Gesprächsreihe – Folge 2: Ready Doctor One! [Audio]. In: Let me... Gesprächsreihe.
Pfister, Eugen (2021). The Austrian games industry and the free-market economy 1991-2006. A political history of ideas In: Denk, Natalie; Serada, Alesha; Pfeiffer, Alexander; Wernbacher, Thomas (eds.) A Ludic Society (pp. 111-132). Krems: Edition Donau-Universität Krems
Görgen, Arno; Simond, Stefan H. (2020). Autonomy, Heteronomy, and Representations of Illness in Digital Games In: Games and Ethics. Theoretical and Empirical Approaches to Ethical Questions in Digital Game Cultures. Digitale Kultur und Kommunikation: Vol. 7 (pp. 239-256). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-28175-5_15
Kaufmann, Beatrice; Drack, Murielle; Steinlin, Maja; Bigi, Sandra; Scheuermann, Arne (2017). «What did the Doctor say?» Picture Sheets as Visual Aids for Communicating Information to Patients During Medical Consultations. Information Design Journal, 23(3), pp. 290-309. John Benjamins Publishing Company 10.1075/idj.23.3.03kau
Pfister, Eugen (2021). Spiel ohne Juden. Zur Darstellung des Holocaust in Digitalen Spielen. In: Stumpf, Markus; Petschar, Hans; Rathkolb, Oliver (eds.) Nationalsozialismus digital. Die Verantwortung von Bibliotheken, Archiven und Museen sowie Forschungseinrichtungen und Medien im Umgang mit der NS-Zeit im Netz. (pp. 157-176). Wien: V&R unipress
Pfister, Eugen (2021). "We’re not murderers. We just survive." The Ideological Function of Game Mechanics in Zombie Games In: Suter, Beat; Bauer, René; Kocher, Mela (eds.) Narrative Mechanics Strategies and Meanings in Games and Real Life (pp. 231-246). Bielefeld: Transcript
Scheuermann, Arne (2019). Graphic design as rhetoric: towards a new framework for theory and practice in graphic design In: Atzmon, Leslie; Triggs, Teal (eds.) The Graphic Design Reader (pp. 441-448). London: Bloomsbury
Scheuermann, Arne (2012). Medienrhetorik In: Ueding, Gert (ed.) Historisches Wörterbuch der Rhetorik 10 (pp. 649-659). Tübingen: De Gruyter https://doi.org/10.1515/9783110260151
Scheuermann, Arne (2012). Schriftbild In: Ueding, Gert (ed.) Historisches Wörterbuch der Rhetorik 10 (pp. 1193-1208). Tübingen: De Gruyter https://doi.org/10.1515/9783110260151
Pfister, Eugen; Unterhuber, Tobias (2021). Einleitung: "The revolution will (not) be gamified – Marx und das Computerspiel" Paidia - Zeitschrift für Computerspielforschung Ludwig-Maximilians-Universität München. Institut für Deutsche Philologie
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