Up a level |
Lipp, Iris; Hahn, Sabine; Schellinger, Jochen (2019). Grademix in der Schweizer Langzeitpflege: Konzepte, Einflussfaktoren und Umsetzung NOVAcura: Das Fachmagazin für Pflege und Betreuung, 7(19), pp. 13-17. Hogrefe
Bonneau, Claudine; Endrissat, Nada; Sergi, Viviane (2018). Social media as a new workspace? Exploring dimensions of work performed and visibilized on Instagram In: 8th Organizations, Artifacts and Practices (OAP) Workshop: New Ways of Working: Rematerializing Organizations in the Digital Age. VU University, Amsterdam, The Netherlands. 21.-22.6.2018.
Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (2020). Digitale Transformation und Unternehmensführung. Trends und Perspektiven für die Praxis Wiesbaden: SpringerGabler
Bollag, Jessica; Bühler, Caroline; Clerc, Isabelle; Ducommun, Mira; Schär, Sonja (2019). Auf dem Weg zu einer gendergerechten Informatikdidaktik In: Makarova, Elena (ed.) Gendersensible Berufsorientierung und Berufswahl -Beiträge aus Forschung und Praxis (pp. 164-181). Bern: hep verlag ag
Weissenfeld, Katinka; Dungga Winterleitner, Angelina; Frecè, Jan Thomas (2019). Plattformbasierte Dienstleistungen. Dienstleistungen als Treiber des gesellschaftlichen Wandels In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 29-53). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_3
Ellenberger, Thomas; Harder, Deane; Brechbühler Peskova, Marie (2019). Gamification in Unternehmen. Beeinflussung der Unternehmenskultur durch spieletypische Elemente In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 55-81). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_4
Meier, Dominique Adrian; Burda, Daniel (2019). Cybersicherheit als Führungsaufgabe in Schweizer KMU. Herausforderungen und Chancen im Zuge der Digitalisierung In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 83-104). Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_5
Schneeberger, Simon Jonathan; Habegger, Anja (2019). Ambidextrie – der organisationale Drahtseilakt. Synergie zwischen Exploration und Exploitation als Voraussetzung für die digitale Transformation In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 105-144). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_6
Huynh, Gia Le; Schellinger, Jochen (2019). Digitalisierung: Perspektiven für Arbeitsmodelle der Zukunft in Wirtschaft und Verwaltung In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 145-181). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_7
Schellinger, Jochen; Goedermans, Marlies; Kolb, Lars Patrick; Sebai, Yassin (2019). Digitale Transformation und Human Resource Management. Trends und Perspektiven einer zukunftsgerichteten Personalarbeit in Schweizer Großunternehmen In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 183-222). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_8
Baumann, Flurina Fiona; Brunner, Nadine Belinda; Tokarski, Kim Oliver (2019). Big Data Analytics. Analyse der prädiktiven Fähigkeit von Twitter-Sentiments auf die Entwicklung des Börsenkurses von Technologieunternehmen In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 223-248). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_9
Furrer, Vincent; Deck, Klaus-Georg (2019). Das Potenzial von Smart Contracts an einem Beispiel aus der Finanzbranche – Smart Rating In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 285-304). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_11
Ulber, Seraina; Rumo, Etienne (2019). Erfolgsfaktoren für die Kundengewinnung mit digitalem Marketing In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 305-353). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_12
Aemmer, David; Bigler, Jonas; Birkhofer, Marco; Brechbühler Peskova, Marie; Harder, Deane (2019). Augmented Reality als Entscheidungshilfe beim Möbelkauf In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 355-381). Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_13
Descloux, Romain; Rumo, Etienne (2019). Online-Abonnement-Vermarktung. Erfolgreicher Marketingmix für die Abonnement- Vermarktung von Konsumgütern In: Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 383-405). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_14
von Rotz, Jonas; Tokarski, Kim Oliver (2019). Social Influencer. Eine Analyse ausgewählter visueller und auditiver Stile erfolgreicher Social Influencer auf YouTube In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 407-434). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_15
Vinkenburg, Claartje; van Kleef, Marco; Straub, Caroline (2019). Career customization: Putting an organizational practice to facilitate sustainable careers to the test Journal of Vocational Behavior, 117, p. 103320. Elsevier 10.1016/j.jvb.2019.103320
Endrissat, Nada; Ravasi, Davide; Mengis, Jeanne; Sergi, Viviane (2019). Interpreting aesthetic video data. Unplugged - The Interpreters. M@n@gement, 22(2), pp. 316-335. Association Internationale de Management Strategique (AIMS)
Vinkenburg, Claartje; Straub, Caroline (2019). Mass career customization: A sustainable solution? PERSONALquarterly(2), pp. 35-39. Haufe
Gartmann, Thomas; Pfleger, Tobias; Gurtner, Andrea (2019). Wie funktionieren, kommunizieren und interagieren Spezialisten-Teams? Drei Fallstudien zur Hochleistung International Review of the Aesthetics and Sociology of Music (IRASM), 1-2(50), pp. 337-364. Croatian Musicological Society
von Arx, Widar; Endrissat, Nada; Jacobs, Claus (2019). Leadership in Schweizer Spitälern – Führung im Spannungsfeld von Grenzen und Paradoxien In: Kels, Peter; Kaudela-Baum, Stephanie (eds.) Experten führen. Modelle, Ideen und Praktiken für die Organisations- und Führungsentwicklung. UNISCOPE (pp. 153-177). Wiesbaden: Springer 10.1007/978-3-658-23028-9_9
Sorsa, Virpi; Merkkiniemin, Heini; Endrissat, Nada; Islam, Gazi (2018). Little less conversation, little more action: Musical intervention as aesthetic material communication Journal of Business Research, 85, pp. 365-374. 10.1016/j.jbusres.2017.10.014
Endrissat, Nada; Alacovska, Ana (2018). "Hope Is the Greatest Whore": Hope, Critique, and Management Studies in Irena Haiduk's Artwork: Unplugged – Voices M@n@gement, 21(3), pp. 1135-1153. Association Internationale de Management Strategique (AIMS)
Von Arx, Widar; Endrissat, Nada; Jacobs, Claus (2018). Leadership in Schweizer Spitälern- Führung im Spannungsfeld von Grenzen und Pardoxien In: Kels, Peter; Kaudela-Baum, Stephanie (eds.) Experten führen. Modelle, Ideen und Praktiken für die Organisations- und Führungsentwicklung (pp. 153-177). Springer Verlag
Kompatsiaris, Panos; Endrissat, Nada (2018). Incorporating activism: art biennials as site for institutional and social change In: 2018 Organization Studies Summer Workshop. Responding to Displacement, Disruption, and Division Organizing for Social and Institutional Change. Samos / Greece. 24-26. May.
Endrissat, Nada; Sergi, Viviane; Noppeney, Claus (2018). Evaluative moments in scent making: Exploring ‘sensing and experiencing’ as constitutive of organizing In: 34th EGOS Colloquium 2018 "Surprise in and around Organizations: Journeys to the Unexpected". Tallinn / Estonia. July 5–7, 2018.
Hunziker, Alexander (2017). Glück kaufen - ein etwas zynischer Shopping-Guide Zeitschrift Führung + Organisation(1), pp. 24-25.
Endrissat, Nada; Sergi, Viviane (2017). The artist is (hyper)present. Performing and exhibiting cultural work on social media. In: Conference of the CAMEo Research Institute for Cultural and Media Economies: Mediating Cultural Work: Texts, Objects and Politics. Leicester / UK. 06.-08.09.2017.
Endrissat, Nada; Islam, Gazi; Noppeney, Claus (2016). Visual organizing: Balancing coordination and creative freedom via mood boards Journal of Business Research, 69(7), pp. 2353-2362. 10.1016/j.jbusres.2015.10.004
Crevani, Lucia; Endrissat, Nada (2016). Mapping the Leadership-as-Practice Terrain: Comparative Elements In: Raelin, Joseph A. (ed.) Leadership-as-Practice: Theory and Application (pp. 21-49). New York: Taylor & Francis 10.4324/9781315684123
Gurtner, Andrea; Kels, Peter (2016). Arbeitgeberattraktivität aus Sicht von MINT-Fachkräften Personal Quarterly(4), pp. 30-37.
Endrissat, Nada; Islam, Gazi; Noppeney, Claus (2015). Enchanting Work: New Spirits of Service Work in an Organic Supermarket Organization Studies, 36(11), pp. 1555-1576. 10.1177/0170840615593588
Von Arx, Widar; Endrissat, Nada (2014). Blurred lines: resistance from a convention perspective in complex organizational settings. In: 9th Organization Studies Summer Workshop and Special Issue Resistance, resisting, and resisters in and around organizations. Corfu / Greece. 20.-25.5.2014.
Noppeney, Claus; Endrissat, Nada; Lzicar, Robert (17 April 2013). Design Driven Innovation in Artistic Perfumery: A Case Study on the Value of Design and Designers in Product Development In: 10th European Academy of Design Conference: Crafting the Future. Gotheburg, Sweden. 17.-19. Apr. 2013.
Noppeney, Claus; Lzicar, Robert; Endrissat, Nada (11 September 2012). Seeing Trust – Smelling Trust: Communicating emotions in a Design Process In: 8th International Conference on Design and Emotion: OUT OF CONTROL. London, UK. 11.-14.09.2012.