Barbara Budrich

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Journal Title | Full Text Status
Jump to: None | Public | Restricted
Number of items: 15.

None

Ammann Dula, Eveline (2018). Intersektionalität als soziokulturelle Grenzziehungsprozesse in der Biographieforschung In: Jakob, Silke (ed.) Intersektionalität und Biografie (pp. 121-138). Opladen, Berlin & Toronto: Barbara Budrich

Chiapparini, Emanuela (ed.) (2016). The service user as a partner in social work projects and education : concepts and evaluations of courses with a gap-mending approach in Europe Opladen, Berlin & Toronto: Barbara Budrich 10.3224/84740507

Schulze, Heidrun; Sotoudeh, Shirin; Gerber, Susanne; Wagner-Diehl, Dominik (2023). Auseinandersetzung mit Lebensgeschichten und Lebenserzählungen zur Initiierung biografischer Reflexivität und Akteur:innenschaft In: Schreiner, Timo (ed.) Soziale Ungleichheit, Bildung, Bildungsforschung. Perspektiven zum Werk von Ingrid Miethe (pp. 29-59). Opladen: Barbara Budrich 10.3224/84742716

Public

Jud, Andreas; Stauffer, Madlaina; Lätsch, David (2018). Fachliches Handeln an der Schnittstelle von Schule und Kindesschutz : Empirische Erkenntnisse zum Einsatz von Gefährdungsmeldungen in der Schweiz In: Chiapparini, Emanuela; Stohler, Renate; Bussmann, Esther (eds.) Soziale Arbeit im Kontext Schule (pp. 61-71). Opladen: Barbara Budrich

Chiapparini, Emanuela; Kappler, Christa; Schuler, Patricia (2018). Ambivalenzen eines erweiterten Bildungsbegriffs an Tagesschulen : Befunde aus einer qualitativen Untersuchung mit Lehrkräften und sozialpädagogischen Fachkräften an Tagesschulen in Zürich Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 13(2), pp. 321-335. Barbara Budrich

Chiapparini, Emanuela; Schuler, Patricia; Kappler, Christa (2016). Pädagogische Zuständigkeiten in Tagesschulen Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 11(3), pp. 355-361. Leverkusen-Opladen: Barbara Budrich 10.3224/diskurs.v11i3.8

Chiapparini, Emanuela; Stohler, Renate; Bussmann, Esther (2018). Einleitung : Soziale Arbeit im Kontext Schule In: Soziale Arbeit im Kontext Schule (pp. 7-18). Opladen: Barbara Budrich

Chiapparini, Emanuela; Kappler, Christa; Schuler, Patricia; Selmani, Kadrie (2018). „Die wissen gar nicht, was wir alles machen“ : Befunde zu multiprofessioneller Kooperation im Zuge der Einführung von Tagesschulen in der Stadt Zürich In: Soziale Arbeit im Kontext Schule (pp. 48-60). Opladen: Barbara Budrich

Chiapparini, Emanuela (2018). «5 Fragen an… Emanuela Chiapparini» (Blog Verlag Barbara Budrich). Opladen: Barbara Budrich

Restricted

Chiapparini, Emanuela (2016). Conclusion : empowering service users and innovative learning settings with long-term effects In: Chiapparini, Emanuela (ed.) The Service User as a Partner in Social Work Projects and Education : Concepts and Evaluations of Courses with a Gap-Mending Approach in Europe (pp. 133-140). Opladen: Barbara Budrich

Chiapparini, Emanuela (2016). Introduction: service user involvement : social work projects and education with a gap-mending approach in Europe In: The Service User as a Partner in Social Work Projects and Education : Concepts and Evaluations of Courses with a Gap-Mending Approach in Europe (pp. 13-23). Opladen: Barbara Budrich

Chiapparini, Emanuela; Kovalova, Anastasiya (2015). Konfliktlinien zwischen berufstätigen Jugendlichen und elterlichen Erwartungen bezüglich Freizeitgestaltung In: Konflikte – theoretische und praktische Herausforderungen für die Soziale Arbeit (pp. 140-151). Opladen: Barbara Budrich

Chiapparini, Emanuela (2016). Service user involvement : social work projects and education with gap-mending approach in Europe : overview of the theoretical background and of the evaluation In: Chiapparini, Emanuela (ed.) The Service User as a Partner in Social Work Projects and Education : Concepts and Evaluations of Courses with a Gap-Mending Approach in Europe (pp. 25-36). Opladen: Barbara Budrich

Eicher, Véronique; Chiapparini, Emanuela (2016). Switzerland: first approaches on an implementation of courses with a gap-mending approach : user involvement outside of social work education In: The Service User as a Partner in Social Work Projects and Education : Concepts and Evaluations of Courses with a Gap-Mending Approach in Europe (pp. 124-131). Opladen: Barbara Budrich

Bodmer, Dominik; Rüegg, Dominik (2015). Konzept für ein internes Timeout-Programm In: Büschi, Eva; Roth, Claudia (eds.) Innovationsimpulse in der Sozialen Arbeit II: Beiträge zu kooperativen, forschungs- und theoriebasierten Praxisprojekten (pp. 25-54). Opladen, Berlin & Toronto: Barbara Budrich

This list was generated on Sun Jul 7 16:28:51 2024 CEST.
Provide Feedback