Bern Academy of the Arts > Institute Interpretation > Performance and interpretation

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Name | Item Type | Refereed | No Grouping
Number of items at this level: 69.

Bach, Johan Sebastian

Sudan, Raphaël; Bach, Johan Sebastian; Sudan, Raphaël (2022). J.S. Bach : Prelude and Fugue BWV 847 arranged in 7 (Unpublished). [Sheet Music]

Bergmann, Sven

Bergmann, Sven (ed.) (2019). Beethoven - Geigenbogen [Movie]. In: Bergmann, Sven (ed.) BEETHOVEN Welt.Bürger.Musik. Bundeskunsthalle Bonn.

Bortolotti, Raphaël

Kappeler, Annette; Bortolotti, Raphaël (1 March 2022). Un teatro in provincia. Das Theater Feltre im 19. Jahrhundert In: Vortragsreihe der Schweizerischen Musikforschenden Gesellschaft. Bern, Institut für Musikwissenschaft. 01.03.2022.

Kappeler, Annette; Bortolotti, Raphaël (2022). Machinati Progetti. Das Theater Feltre im Risorgimento In: Menke, Bettine; Struck, Wolfgang (eds.) Theatermaschinen – Maschinentheater (pp. 57-100). transcript

Bortolotti, Raphaël; Brunello, Giulia; Kappeler, Annette (2022). In the Wings: Offstage Labour in a Provincial Italian Theatre Quellen und Forschungen aus italienischen Archiven und Bibliotheken, 102(1), pp. 333-359. Walter de Gruyter 10.1515/qufiab-2022-0016

Kappeler, Annette; Brunello, Giulia; Bortolotti, Raphaël (7 May 2021). An Italian Provincial theatre: repertoire, audiences, performers, management and stage equipment at Feltre’s Teatro Sociale in the Nineteenth century In: Between Centres and Peripheries. Music in Europe from the French Revolution until WWI (1789-1914). Online. 6-8 May 2021.

Bortolotti, Raphaël (2021). Les décors et machines originaux du théâtre de Feltre: Enjeux techniques d’une scène de province dans l’Italie du XIXe siècle In: Illiano, Roberto (ed.) Performing Arts and Technical Issues. Staging and Dramaturgy: Vol. 4 (pp. 235-268). Brepols

Bortolotti, Raphaël (12 November 2020). Les décors de répertoire d'un théâtre de province In: Représentation(s). Cultures visuelles des spectacles marginaux (XVIIIe-XIXe siècles). Université de Lausanne. Du 12 au 13 novembre 2020.

Bortolotti, Raphaël (18 October 2019). La peinture de scène italienne au XIXe siècle. Le décors original du théâtre de Feltre (IT) In: Performing Arts and Technical Issues. Lucca. Du 18 au 20 octobre 2019.

Bortolotti, Raphaël (28 June 2019). 19th-century Italian stage painting In: Visuality and the Theatre in the Long Nineteenth Century. University of Warwick. 27-29 June 2019.

Brunello, Giulia

Bortolotti, Raphaël; Brunello, Giulia; Kappeler, Annette (2022). In the Wings: Offstage Labour in a Provincial Italian Theatre Quellen und Forschungen aus italienischen Archiven und Bibliotheken, 102(1), pp. 333-359. Walter de Gruyter 10.1515/qufiab-2022-0016

Kappeler, Annette; Brunello, Giulia; Bortolotti, Raphaël (7 May 2021). An Italian Provincial theatre: repertoire, audiences, performers, management and stage equipment at Feltre’s Teatro Sociale in the Nineteenth century In: Between Centres and Peripheries. Music in Europe from the French Revolution until WWI (1789-1914). Online. 6-8 May 2021.

Demir, Mehtap

Hirsch, Thilo; Demir, Mehtap (23 October 2022). The Skin of the Others: Skin-Covered Bowed String Instruments Between Central Asia and Europe (Unpublished). In: Between Ulm and Jerusalem: Sound and Hearing Cultures in Mutual Perception (500–1500). Istanbul. 21.–23.10.2022.

Estrada Bascunana, Carolina

Estrada Bascunana, Carolina (December 2020). The Lost Sounds of the Nightingale: A Music Revival in the Digital Era HKB Zeitung(4), p. 21.

Gebauer, Peter Johannes

Gebauer, Peter Johannes (2022). Der Klang der Kaiserzeit Die Aufnahmen der Königlichen Kapelle und ihrer Mitglieder bis 1918 In: Giese, Detlef; Schaper, Christian; Stollberg, Arna (eds.) Von Spontini bis Strauss. Hofkapelle und Hofoper Berlin im langen 19. Jahrhundert. Klangfiguren: Vol. 7 (pp. 299-322). Würzburg: Königshausen & Neumann

Gebauer, Peter Johannes (6 June 2020). Analysing String Fingerings in Early Recordings: Methods for Computer-aided deconstruction In: Early Recordings: Methodologies in Research and Practice. online. 11.06.2020.

Gebauer, Peter Johannes (2020). Noten – Notationsproblematik In: Köpp, Kai; Seedorf, Thomas (eds.) Musik aufführen. Quellen – Fragen – Forschungsperspektiven. Kompendien Musik: Vol. 12 (pp. 86-106). Lilienthal: Laber

Bergmann, Sven (ed.) (2019). Beethoven - Geigenbogen [Movie]. In: Bergmann, Sven (ed.) BEETHOVEN Welt.Bürger.Musik. Bundeskunsthalle Bonn.

Gebauer, Peter Johannes (January 1997). Bachs Sonaten und Partiten für Violine allein. Alte und neue Theorien zur Einordnung Intrada. Zeitschrift für Alte Musik, 3(1), pp. 5-21.

Giese, Detlef

Gebauer, Peter Johannes (2022). Der Klang der Kaiserzeit Die Aufnahmen der Königlichen Kapelle und ihrer Mitglieder bis 1918 In: Giese, Detlef; Schaper, Christian; Stollberg, Arna (eds.) Von Spontini bis Strauss. Hofkapelle und Hofoper Berlin im langen 19. Jahrhundert. Klangfiguren: Vol. 7 (pp. 299-322). Würzburg: Königshausen & Neumann

Haiduk, Marina

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina; Sayim, Bilge (2021). Raphael’s ‘imperfect’ viol: a question of perspective Early Music, 49(3), pp. 329-346. Oxford University Press https://doi.org/10.1093/em/caab047

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina (19 June 2021). Die leisen Klänge der Macht – Das Rebecchino im Kunsthistorischen Museum Wien In: Sounds of Power - Sonic Court Rituals In- and Outside Europe in the 15th - 17th Centuries. Bern, Universität. 17.–19 Juni 2021.

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina (2021). Mehr Aug’ als Ohr? Das Rebecchino im Kunsthistorischen Museum Wien Glareana - Nachrichten der Gesellschaft der Freunde alter Musikinstrumente, 69(2), pp. 7-35. Gesellschaft der Freunde Alter Musikinstrumente

Hirsch, Thilo

Hirsch, Thilo (2023). Das Rabab: Revival eines 'da gamba' gespielten mittelalterlichen Streichinstruments Viola da Gamba: Mitteilungen der Viola-da-Gamba-Gesellschaft(124), pp. 14-15. Viola da gamba-Gesellschaft

Hirsch, Thilo (10 November 2022). The Wartburg Gittern: New Insights and Outlooks (Unpublished). In: Online Study Day on the Wartburg Gittern. Bern. 10.11.2022.

Hirsch, Thilo; Demir, Mehtap (23 October 2022). The Skin of the Others: Skin-Covered Bowed String Instruments Between Central Asia and Europe (Unpublished). In: Between Ulm and Jerusalem: Sound and Hearing Cultures in Mutual Perception (500–1500). Istanbul. 21.–23.10.2022.

Hirsch, Thilo (6 July 2022). El son del purgamẽo: The Rabab in the Cantigas de Santa Maria and its Reconstruction (Unpublished). In: Annual Medieval and Renaissance Music Conference – MedRen. Uppsala University Sweden. 4.–7.7.2022.

Hirsch, Thilo (6 November 2021). El son del purgamẽo: Das Rabab in den Cantigas de Santa Maria und dessen Rekonstruktion In: Das mittelalterliche Rabab – ein Streichinstrument mit arabisch-islamischer Vergangenheit und Gegenwart. Hochschule der Künste Bern. 5.–6.11.2021.

Hirsch, Thilo (November 2021). Das mittelalterliche Rabab, ein Streichinstrument mit arabisch-islamischer Vergangenheit und Gegenwart Schweizer Musikzeitung, p. 36.

Hirsch, Thilo (25 September 2021). Consistency and change in the musical structure of Moroccan andalusi music on the example of recordings from 1932–2018 In: 13th Symposium of the ICTM Mediterranean Music Studies Group Music, Power, and Space: A Mediterranean Perspective. Online. 23.-28.9.2021.

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina; Sayim, Bilge (2021). Raphael’s ‘imperfect’ viol: a question of perspective Early Music, 49(3), pp. 329-346. Oxford University Press https://doi.org/10.1093/em/caab047

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina (19 June 2021). Die leisen Klänge der Macht – Das Rebecchino im Kunsthistorischen Museum Wien In: Sounds of Power - Sonic Court Rituals In- and Outside Europe in the 15th - 17th Centuries. Bern, Universität. 17.–19 Juni 2021.

Hirsch, Thilo (9 June 2021). Consistency and change in the musical structure of Moroccan andalusi music studied on recordings from 1932 to 2018 In: Sixt International Conference on Analytical Approaches to World Music. Paris, Musée de l'Homme. 9.–12.Juni 2021.

Hirsch, Thilo (15 April 2021). Le ménestrel en tant que Paon? - Iconographie musicale selon le modèle en trois étapes de Panofsky à l’exemple d’une enluminure médiévale In: Aller au-delà des limites : expérimenter le timbre dans les pratiques vocales et instrumentales des musiques modales. Montpellier. 15.–16. April 2021.

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina (2021). Mehr Aug’ als Ohr? Das Rebecchino im Kunsthistorischen Museum Wien Glareana - Nachrichten der Gesellschaft der Freunde alter Musikinstrumente, 69(2), pp. 7-35. Gesellschaft der Freunde Alter Musikinstrumente

Hirsch, Thilo (May 2020). Rabab und Rebec – fellbespannte Streichinstrumente Schweizer Musikzeitung(5), p. 16.

Illiano, Roberto

Bortolotti, Raphaël (2021). Les décors et machines originaux du théâtre de Feltre: Enjeux techniques d’une scène de province dans l’Italie du XIXe siècle In: Illiano, Roberto (ed.) Performing Arts and Technical Issues. Staging and Dramaturgy: Vol. 4 (pp. 235-268). Brepols

Kappeler, Annette

Kappeler, Annette; Bortolotti, Raphaël (1 March 2022). Un teatro in provincia. Das Theater Feltre im 19. Jahrhundert In: Vortragsreihe der Schweizerischen Musikforschenden Gesellschaft. Bern, Institut für Musikwissenschaft. 01.03.2022.

Kappeler, Annette; Bortolotti, Raphaël (2022). Machinati Progetti. Das Theater Feltre im Risorgimento In: Menke, Bettine; Struck, Wolfgang (eds.) Theatermaschinen – Maschinentheater (pp. 57-100). transcript

Kappeler, Annette (2022). Merveilleux et Mathématique. Theatre Machines and Their Dual Iconographical Representation Castle Chronicles, 8(74), pp. 197-214.

Bortolotti, Raphaël; Brunello, Giulia; Kappeler, Annette (2022). In the Wings: Offstage Labour in a Provincial Italian Theatre Quellen und Forschungen aus italienischen Archiven und Bibliotheken, 102(1), pp. 333-359. Walter de Gruyter 10.1515/qufiab-2022-0016

Kappeler, Annette (6 October 2021). Nationalism, Revolts and Gender Politics on Stage. The repertoire of Feltre’s Teatro sociale in the 19th century In: Pratiche dei teatri di provincia nel Risorgimento – gestione, scena, musica, pubblico e repertori. Feltre. 06./07.10.2021.

Kappeler, Annette; Brunello, Giulia; Bortolotti, Raphaël (7 May 2021). An Italian Provincial theatre: repertoire, audiences, performers, management and stage equipment at Feltre’s Teatro Sociale in the Nineteenth century In: Between Centres and Peripheries. Music in Europe from the French Revolution until WWI (1789-1914). Online. 6-8 May 2021.

Kappeler, Annette (2020). Rezension: Artistic Research and Literature Germanistik, 61(1-2), p. 121. De Gruyter

Köpp, Kai

Köpp, Kai (5 November 2021). "Playing with history" – Alte Musik zwischen Nostalgie und Klangarchäologie In: VI. Basler Forum für Musikästhetik 2021. Universität Basel. 4.-5.11.2021.

Köpp, Kai (16 October 2021). From embodiment to reenactment – the performer’s body as a research tool in HIP In: Early Music in the 21st Century. Amsterdamse Hoogeschool voor de Kunsten. 15.–17.10.2021.

Köpp, Kai (28 September 2021). So klingt Beethoven – Quellen und Perspektiven einer historischen Beethoven-Interpretationsforschung In: XVII. Internationaler Kongress der Gesellschaft für Musikforschung „Musikwissenschaft nach Beethoven“. Universität Bonn. 28.9.-1.10.2021.

Köpp, Kai (23 September 2021). Tonträger und audiovisuelle Medien in der historischen Interpretationsforschung (Forts. von Augsburg 2019) In: IAML (International Association of Music Libraries) Jahrestagung. Universität Oldenburg. 21.–24.9.2021.

Köpp, Kai (9 September 2021). Authenticity in 19th century performance – the inside perspective In: AEC Early Music Platform 2021 “Historically Informed Performance (HIP) – Is it enough to just be ‘informed’?”. Staatl. Hochschule für Musik Trossingen. 8.–9.10.21.

Köpp, Kai (2021). Historically informed – Are the gut strings used in HIP really true to those used by 18th- and 19th-century players? The STRAD, pp. 78-79.

Köpp, Kai (2021). Song of the Gut String Makers – In 1877, Markneukirchen in Germany was at the heart of the world’s string making industry. The STRAD, pp. 40-46.

Köpp, Kai (2021). Interpretationsanalyse an Welte-‚Künstlerrollen’ – Ein quellenkritischer Versuch am Beispiel von Debussys Einspielungen (In Press). In: Claude Debussys Aufnahmen eigener Klavierwerke. Hofheim: Wolke Verlag

Köpp, Kai; Lehner, Michael (2021). Irrationalität und improvisatorischer Gestus: Debussy komponiert und spielt La Danse de Puck (In Press). In: Popovic, v.T.; Senn, O. (eds.) Claude Debussys Aufnahmen eigener Klavierwerke. Hofheim: Wolke Verlag

Köpp, Kai (2020). La Pratique d’orchestre historique. baroque, classique et romantique Lyon: Symétrie

Gebauer, Peter Johannes (2020). Noten – Notationsproblematik In: Köpp, Kai; Seedorf, Thomas (eds.) Musik aufführen. Quellen – Fragen – Forschungsperspektiven. Kompendien Musik: Vol. 12 (pp. 86-106). Lilienthal: Laber

Bergmann, Sven (ed.) (2019). Beethoven - Geigenbogen [Movie]. In: Bergmann, Sven (ed.) BEETHOVEN Welt.Bürger.Musik. Bundeskunsthalle Bonn.

Köpp, Kai (2013). Handbuch Orchesterpraxis. Barock – Klassik – Romantik Kassel: Bärenreiter

Lehner, Michael

Köpp, Kai; Lehner, Michael (2021). Irrationalität und improvisatorischer Gestus: Debussy komponiert und spielt La Danse de Puck (In Press). In: Popovic, v.T.; Senn, O. (eds.) Claude Debussys Aufnahmen eigener Klavierwerke. Hofheim: Wolke Verlag

Menke, Bettine

Kappeler, Annette; Bortolotti, Raphaël (2022). Machinati Progetti. Das Theater Feltre im Risorgimento In: Menke, Bettine; Struck, Wolfgang (eds.) Theatermaschinen – Maschinentheater (pp. 57-100). transcript

Popovic, v.T.

Köpp, Kai; Lehner, Michael (2021). Irrationalität und improvisatorischer Gestus: Debussy komponiert und spielt La Danse de Puck (In Press). In: Popovic, v.T.; Senn, O. (eds.) Claude Debussys Aufnahmen eigener Klavierwerke. Hofheim: Wolke Verlag

Sayim, Bilge

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina; Sayim, Bilge (2021). Raphael’s ‘imperfect’ viol: a question of perspective Early Music, 49(3), pp. 329-346. Oxford University Press https://doi.org/10.1093/em/caab047

Schaper, Christian

Gebauer, Peter Johannes (2022). Der Klang der Kaiserzeit Die Aufnahmen der Königlichen Kapelle und ihrer Mitglieder bis 1918 In: Giese, Detlef; Schaper, Christian; Stollberg, Arna (eds.) Von Spontini bis Strauss. Hofkapelle und Hofoper Berlin im langen 19. Jahrhundert. Klangfiguren: Vol. 7 (pp. 299-322). Würzburg: Königshausen & Neumann

Seedorf, Thomas

Gebauer, Peter Johannes (2020). Noten – Notationsproblematik In: Köpp, Kai; Seedorf, Thomas (eds.) Musik aufführen. Quellen – Fragen – Forschungsperspektiven. Kompendien Musik: Vol. 12 (pp. 86-106). Lilienthal: Laber

Senn, O.

Köpp, Kai; Lehner, Michael (2021). Irrationalität und improvisatorischer Gestus: Debussy komponiert und spielt La Danse de Puck (In Press). In: Popovic, v.T.; Senn, O. (eds.) Claude Debussys Aufnahmen eigener Klavierwerke. Hofheim: Wolke Verlag

Stollberg, Arna

Gebauer, Peter Johannes (2022). Der Klang der Kaiserzeit Die Aufnahmen der Königlichen Kapelle und ihrer Mitglieder bis 1918 In: Giese, Detlef; Schaper, Christian; Stollberg, Arna (eds.) Von Spontini bis Strauss. Hofkapelle und Hofoper Berlin im langen 19. Jahrhundert. Klangfiguren: Vol. 7 (pp. 299-322). Würzburg: Königshausen & Neumann

Struck, Wolfgang

Kappeler, Annette; Bortolotti, Raphaël (2022). Machinati Progetti. Das Theater Feltre im Risorgimento In: Menke, Bettine; Struck, Wolfgang (eds.) Theatermaschinen – Maschinentheater (pp. 57-100). transcript

Sudan, Raphaël

Sudan, Raphaël; Bach, Johan Sebastian; Sudan, Raphaël (2022). J.S. Bach : Prelude and Fugue BWV 847 arranged in 7 (Unpublished). [Sheet Music]

Sudan, Raphaël; Bach, Johan Sebastian; Sudan, Raphaël (2022). J.S. Bach : Prelude and Fugue BWV 847 arranged in 7 (Unpublished). [Sheet Music]

Sudan, Raphaël (4 March 2022). Free Improvisation in the academy: A comparative study between the Conservatoire National de Paris and the Musik Akademie Basel In: 6. SINTA TAG. Bern. 4. März 2022.

This list was generated on Fri Jun 2 03:41:20 2023 CEST.
Provide Feedback