Harder, Deane

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 13.

Dujmovic-Bracak, Marina; Harder, Deane (2022). Kann ein Growth Mindset die Agilität im Unternehmen erhöhen? In: Kissling-Näf, Ingrid; Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver (eds.) Resilienz durch Organisationsentwicklung (pp. 203-223). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 10.1007/978-3-658-36022-1_9

Frecè, Jan Thomas; Harder, Deane (2022). Defining Corporate Values to Signal Functionality in Stakeholder Communication International Journal of Business and Applied Social Science, 8(4), pp. 59-69. Center for Promoting Education and Research (CPER) 10.33642/ijbass.v8n4p6

Harder, Deane; Frecè, Jan Thomas; Kyriazopoulos, Michail; Bianchi, Sauro (2022). Systems thinking and a value-based definition of sustainability as base for a social enterprise In: Green Production Engineering and Management. Woodhead Publishing Reviews: Mechanical Engineering Series (pp. 1-37). Duxford, UK: Elsevier 10.1016/B978-0-12-821238-7.00011-7

Aemmer, David; Bigler, Jonas; Harder, Deane (2021). Datenbasierte Weiterentwicklung des Kundenerlebnisses in der Möbelbranche In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling-Näf, Ingrid (eds.) Digital Business: Analysen und Handlungsfelder in der Praxis (pp. 375-414). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 10.1007/978-3-658-32323-3_16

Keller, Lukas; Harder, Deane (2021). Mit Nudging zu mehr Spenden auf Webseiten anregen. Können Soziale-Norm-Nudges die Bereitschaft für Onlinespenden auf Schweizer Webseiten von Nonprofitorganisationen erhöhen? In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling-Näf, Ingrid (eds.) Digital Business: Analysen und Handlungsfelder in der Praxis (pp. 415-438). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 10.1007/978-3-658-32323-3_17

Aemmer, David; Bigler, Jonas; Birkhofer, Marco; Brechbühler Peskova, Marie; Harder, Deane (2020). Augmented Reality als Entscheidungshilfe beim Möbelkauf In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling-Näf, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 355-381). Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_13

Ellenberger, Thomas; Harder, Deane; Brechbühler Peskova, Marie (2020). Gamification in Unternehmen. Beeinflussung der Unternehmenskultur durch spieletypische Elemente In: Schellinger, Jochen; Tokarski, Kim Oliver; Kissling-Näf, Ingrid (eds.) Digitale Transformation und Unternehmensführung (pp. 55-81). Wiesbaden: Springer Gabler https://doi.org/10.1007/978-3-658-26960-9_4

Harder, Deane; Frecè, Jan Thomas; Brechbühler Peskova, Marie (2020). Geplante Obsoleszenz im Geschäftsmodell sozialer Innovationen In: Integrierte nachhaltige Unternehmensführung (pp. 197-216). Berlin, Heidelberg: Springer Gabler

Estermann, Beat; Fivaz, Jan; Frecè, Jan Thomas; Harder, Deane; Jarchow, Thomas; Wäspi, Flurina (2020). Digitalisierung und Umwelt: Chancen, Risiken und Handlungsbedarf. Ergebnisse einer Studie im Auftrag des Bundesamtes für Umwelt Berner Fachhochschule, Institut Public Sector Transformation

Junker, Sandro; Harder, Deane (2020). Agile Transformation in der Praxis [Textbook] . Edition Gesowip. Bern: Edition Gesowip

Harder, Deane; Tokarski, Kim Oliver (2018). The Power to Change a Social System In: Organizational Behaviour and Human Resource Management. Management and Industrial Engineering (pp. 49-72). Cham: Springer International Publishing 10.1007/978-3-319-66864-2_3

Harder, Deane; Duminy, Lize (2018). A structural model on how gamification can leverage intrinsic motivation in education Record of the 36th International Conference of the System Dynamics Society 2018, pp. 232-233. System Dynamics Society

Schmid, S.; Harder, Deane; Brechbühler Peskova, Marie (2018). Designing more sustainable choice architectures for everyday situations In: Tokarski, Kim Oliver; Schellinger, Jochen; Berchtold, P. (eds.) Nachhaltige Unternehmensführung (pp. 421-441). Wiesbaden: Springer Gabler

This list was generated on Tue Jun 28 03:42:56 2022 CEST.
Provide Feedback