Zimmermann, Felix

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 6.

Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2022). "Ich war so arrogant und dumm"– Zur Dialektik des Holocausts im First-Person-Shooter am Beispiel von Wolfenstein: The New Order. In: Brandenburg, Aurelia; Inderst, Rudolf Thomas; Wagner, Pascal Marc (eds.) „Eva, auf Wiedersehen!” Zur Geschichte, Verhandlung und Einordnung der Wolfenstein-Spielereihe (pp. 87-124). Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch

Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2021). "No One is Ever Ready for Something Like This." – On the Dialectic of the Holocaust in First-Person Shooters as Exemplified by Wolfenstein: The New Order International Public History, 4(1), pp. 35-46. Walter de Gruyter GmbH 10.1515/iph-2021-2020

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Zimmermann, Felix (2020). Democracy Dies playfully. Three Questions – Introductory Thoughts on the Papers Assembled and Beyond Gamevironments (Special Issue: Democracy Dies Playfully. (Anti-)Democratic Ideas in and Around Video Games)(13), pp. 1-34. Universität Bremen

Pfister, Eugen; Zimmermann, Felix (2020). Erinnerungskultur In: Falk, Felix; Zimmermann, Olaf (eds.) Handbuch Gameskultur: über die Kulturwelten von Games (pp. 110-115). Berlin: Deutscher Kulturrat

Pfister, Eugen (2020). Why History in Digital Games matters. Historical Authenticity as a Language for Ideological Myths In: Lorber, Martin; Zimmermann, Felix (eds.) History in Games. Contingencies of an Authentic Past (pp. 47-72). Bielefeld: Transcript 10.14361/9783839454206-004

Köstlbauer, Josef; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Zimmermann, Felix (2018). Weltmaschinen. Digitale Spiele als globalgeschichtliches Phänomen Wien: Mandelbaum

This list was generated on Fri Apr 19 04:11:43 2024 CEST.
Provide Feedback