Kappeler, Annette

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 40.

Journal Article

Kappeler, Annette (2021). Des voix sans corps. Figures de pouvoir dans la tragédie en musique Zoroastre (1749) Littératures classiques, 105(2), pp. 187-202.

Kappeler, Annette (2021). Merveilleux et Mathématique. Theatre Machines and Their Dual Iconographical Representation (In Press). Castle Chronicles

Kappeler, Annette (2020). Rezension: Artistic Research and Literature Germanistik, 61(1-2), p. 121. De Gruyter

Kappeler, Annette (2017). Ariane Ludwig, Opernbesuche in der Literatur Arbitrium. Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Literaturwissenschaft, 35(3), pp. 379-381. De Gruyter 10.1515/arb-2017-0053

Kappeler, Annette (2014). Höfische Oper, bürgerlicher Salon und Arbeiterlied. Die Grand opéra als gesamtgesellschaftliches Phänomen IASLonline (Internationales Archiv für Sozialgeschichte) Institut für deutsche Philologie

Book Section

Kappeler, Annette (2021). Weibliche Tugend als Grundlage bürgerlicher Ordnung. Zwei Wiener Übersetzungen einer französischsprachigen Oper der Revolutionszeit (In Press). In: Französische Oper in Wien um 1800. Argus

Kappeler, Annette; Bortolotti, Raphaël (2021). Machinati Progetti. Das Theater Feltre im Risorgimento (Submitted). In: Theater-Maschinen/Machinationen. transcript

Kappeler, Annette (2020). Parler aux yeux. Les pantomimes dans les Amants magnifiques de Molière In: Naudeix, Laura (ed.) Molière à la cour. "Les Amants magnifiques" en 1670 (pp. 283-294). Rennes: Presses universitaires de Rennes

Kappeler, Annette (2019). Dramatische Darstellung in ihrem organischen Zusammenhange. Lebendiges Theaterspiel um die Wende zum 19. Jahrhundert In: Praktiken der Lebendigen Darstellung um 1800 (pp. 105-125). Paderborn: Fink 10.30965/9783846762929_007

Gess, Nicola; Hoffmann, Agnes; Kappeler, Annette (2019). Einleitung: Belebungskünste. Praktiken lebendiger Darstellung in Literatur, Kunst und Wissenschaft um 1800 In: Belebungskünste. Praktiken lebendiger Darstellung in Literatur, Kunst und Wissenschaft um 1800 (pp. 1-24). Fink 10.30965/9783846762929_002

Schroedter, Stephanie (2018). Tanz-Musik-Theater im Schatten von Platon und Aristoteles: Claude-François Ménestrieres Rezeption antiker Philosophien in seiner Tanzpoetik. In: Lanzardzig, Jan; Kappeler, Annette; Gess, Nicola (eds.) "Images d’action" Claude-François Ménestriers fest- und inszenierungstheoretische Schriften. Übersetzung und Kommentar. Paderborn: Fink

Kappeler, Annette (2018). Mit den Ohren schreiben. Marcel Beyers Opernlibretti In: Marcel Beyer. Perspektiven auf Autor und Werk 1 (pp. 207-222). Springer 10.1007/978-3-476-04581-2_15

Hoffmann, Agnes; Kappeler, Annette (2018). Einleitung: Theatrale Revolten. Formen politischen Widerstands zwischen Theater und Stadtraum seit dem 18. Jahrhundert In: Theatrale Revolten. Formen politischen Widerstands zwischen Theater und Stadtraum seit dem 18. Jahrhundert. Eikones (pp. 9-24). Paderborn: Fink

Kappeler, Annette (2018). Akustische Widerhaken. Musik in Ödön von Horváths Theaterstücken In: Martin, Vejvar; Streitler-Kastberger, Nicole (eds.) »Ich denke ja garnichts, ich sage es ja nur.« Ödön von Horváth. Erotik, Öknonomie und Politik (pp. 81-89). Salzburg: Jung und Jung

Kappeler, Annette; Lazardzig, Jan; Gess, Nicola (2018). Einleitung: Images d’action. Die fest- und bühnentheoretischen Schriften Claude-François Ménestriers In: Kappeler, Annette; Lazardzig, Jan; Gess, Nicola (eds.) Images d’action. Die fest- und bühnentheoretischen Schriften Claude-François Ménestriers (pp. 11-45). Fink

Kappeler, Annette (2017). Höre und staune! Klangeffekte in der französischen Oper des 18. Jahrhunderts In: Archäologie der Spezialeffekte. Poetik und Ästhetik des Staunens: Vol. 4 (pp. 89-111). Wilhelm Fink

Kappeler, Annette (2015). Körperlose Stimmen. Herrschaftsdiskurse in Zoroastre In: Gess, Nicola; Hartmann, Tina; Hens, Dominika (eds.) Barocktheater als Spektakel. Maschine, Blick und Bewegung auf der Opernbühne des Ancien Régime (pp. 163-182). Paderborn: Fink

Kappeler, Annette (2014). Les lois de la pesanteur. Auftrittsformen in Glucks Pariser Opern In: Vogel, Juliane; Wild, Christopher (eds.) Auftreten. Wege auf die Bühne. Recherchen / Theater der Zeit: Vol. 115 (pp. 93-112). Berlin: Theater der Zeit

Bacciagaluppi, Claudio; Kappeler, Annette (2010). Helvetische Freiheit und patriarchale Disziplin In: Bacciagaluppi, Claudio; Caffari, Marie; Kappeler, Annette (eds.) Schweizer Opern en voyage. Von Bätely zu Betly. Cahiers du CTL: Vol. 53 (pp. 87-98). Lausanne: Centre de Traduction Littéraire de Lausanne

Caffari, Marie; Kappeler, Annette; Bacciagaluppi, Claudio (2010). Einleitung: Schweizer Opern auf Reisen In: Bacciagaluppi, Claudio; Caffari, Marie; Kappeler, Annette (eds.) Schweizer Opern en voyage. Von Bätely zu Betly. Cahiers du CTL: Vol. 53 (pp. 15-22). Lausanne: Centre de Traduction Littéraire de Lausanne

Caffari, Marie; Kappeler, Annette; Bacciagaluppi, Claudio (2010). Introduction: Opéras suisses en voyage In: Bacciagaluppi, Claudio; Caffari, Marie; Kappeler, Annette (eds.) Schweizer Opern en voyage. Von Bätely zu Betly. Cahiers du CTL: Vol. 53 (pp. 23-30). Lausanne: Centre de Traduction Littéraire de Lausanne

Donizetti, Gaetano; Micieli, Francesco (2010). Betly. Deutsche Übersetzung In: Bacciagaluppi, Claudio; Caffari, Marie; Kappeler, Annette (eds.) Schweizer Opern en voyage. Von Bätely zu Betly. Cahiers du CTL: Vol. 53 (pp. 217-282). Lausanne: Centre de Traduction Littéraire de Lausanne

Scribe, Eugène; Urweider, Raphael (2010). Le chalet / Das Hüttchen. Deutsche Übersetzung In: Bacciagaluppi, Claudio; Caffari, Marie; Kappeler, Annette (eds.) Schweizer Opern en voyage. Von Bätely zu Betly. Cahiers du CTL: Vol. 53 (pp. 283-358). Lausanne: Centre de Traduction Littéraire de Lausanne

Brotbeck, Roman (2010). Vorwort In: Bacciagaluppi, Claudio; Caffari, Marie; Kappeler, Annette (eds.) Schweizer Opern en voyage. Von Bätely zu Betly. Cahiers du CTL: Vol. 53 (pp. 11-14). Lausanne: Centre de Traduction Littéraire de Lausanne

Book

Gess, Nicola; Hoffmann, Agnes; Kappeler, Annette (eds.) (2019). Belebungskünste. Praktiken lebendiger Darstellung in Literatur, Kunst und Wissenschaft um 1800 Fink 10.30965/9783846762929

Kappeler, Annette; Lazardzig, Jan; Gess, Nicola (eds.) (2018). Images d’action. Claude-François Ménestrier’s theoretical writings on festivals and performing arts: translation and commentary Eikones. Paderborn: Fink

Hoffmann, Agnes; Kappeler, Annette (eds.) (2018). Theatrale Revolten Eikones. Paderborn: Fink

Kappeler, Annette (2016). L’oeil du prince. Auftrittsformen in der Oper des Ancien Régime Eikones. Paderborn: Fink

Bacciagaluppi, Claudio; Caffari, Marie; Kappeler, Annette (eds.) (2010). Opéras suisses en voyage - de Bätely à Betly Cahiers du CTL: Vol. 53. Lausanne: Centre de Traduction Littéraire de Lausanne

Conference or Workshop Item

Kappeler, Annette (6 October 2021). Nationalism, Revolts and Gender Politics on Stage. The repertoire of Feltre’s Teatro sociale in the 19th century In: Pratiche dei teatri di provincia nel Risorgimento – gestione, scena, musica, pubblico e repertori. Feltre. 06./07.10.2021.

Kappeler, Annette; Brunello, Giulia; Bortolotti, Raphaël (7 May 2021). An Italian Provincial theatre: repertoire, audiences, performers, management and stage equipment at Feltre’s Teatro Sociale in the Nineteenth century In: Between Centres and Peripheries. Music in Europe from the French Revolution until WWI (1789-1914). Online. 6-8 May 2021.

Brunello, Giulia (May 2021). Provincial theatres: repertoire, audiences, performers, management and stage equipment at Feltre’s Teatro Sociale in the Nineteenth century (Unpublished). In: Between Centres and Peripheries Music in Europe from the French Revolution until WWi (1789-1914) Models of music production n the peripheries (2). virtual conference. 7.5.2021.

Bortolotti, Raphaël; Kappeler, Annette (5 June 2019). Macchinati Progetti. Das Theater Feltre im Risorgimento In: Theater-Maschinen. Gotha. 2019.

Kappeler, Annette (25 May 2018). Mannhafte Räuber und tugendhafte Weiber. Zwei Wiener Übersetzungen einer französischen Oper der Revolutionszeit In: Französische Oper in Wien um 1800. Wien. 25.05.2018-26.05.2018.

Kappeler, Annette (2017). Parler aux yeux. Les pantomimes dans les Amants magnifiques de Molière In: Les Amants magnifiques. Rennes. 2017.

Kappeler, Annette (2017). Dramatische Darstellung in ihrem organischen Zusammenhange. Lebendiges Theaterspiel um die Wende zum 19. Jahrhundert In: Praktiken der Lebendigen Darstellung um 1800, am NFS eikones der Universität Basel. Basel. 2017.

Kappeler, Annette (2015). Images in action. An anthology on Claude-François Ménestrier In: Images en mouvement. Die inzenierungstheoretischen Schriften Claude-François Ménestriers. Basel.

Kappeler, Annette (10 April 2013). Disembodied voices. Akusmatische Auftritte in der "Tragédie en musique" des 18. Jahrhunderts In: Barocktheater als Spektakel. Basel. 10.04.2013 - 12.04.2013.

Kappeler, Annette (19 January 2012). "Les lois de la pesanteur": Rennen und Fallen in Glucks Pariser Opern In: They have their exits and their entrances. Verkehrsformen in Drama und Theater. Berlin. 19.01.2012-21.01.2012.

Bacciagaluppi, Claudio; Kappeler, Annette (2009). Liberalità elvetica e disciplina patriarcale: Un contributo gender su Bettly in Scribe e in Donizetti In: Saggiatore musicale Università di Bologna. Bologna. 2009.

This list was generated on Sat May 21 03:46:54 2022 CEST.
Provide Feedback