Up a level |
Pierri, Paola (2021). Sovereign imaginaries: how corporate digital imaginary are endangering our political practices In: Herlo, Bianca; Irrgang, Daniel; Joost, Gesche; Unteiding, Andreas (eds.) Practicing sovereignty: digital involvement in times of crises (pp. 199-212). Bielefeld: transcript 10.14361/9783839457603-011
Scheuermann, Arne; Gerber, Eliane Helena; Mehdessian, Maria (2020). On the visual rhetoric of extremism, propaganda and violence in design – two case studies. In: Christensen, Michelle; Fezer, Jesko; Herlo, Bianca; Hornuff, Daniel; Joost, Gesche (eds.) Lechts und Rinks. Eine Auseinandersetzungen mit dem Design der Rechten (=Proceedings of the DGTF Conference, 15.–16.11.2019, Kassel) (pp. 78-85). Hamburg: adocs Verlag
Scheuermann, Arne (2016). Theories and methods in design research – why we should discuss concrete projects In: Joost, Gesche; Bredies, Katharina; Christensen, Michelle; Conradi, Florian; Unteidig, Andreas (eds.) Design as Research. Positions, Arguments, Perspectives (pp. 137-142). Basel: Birkhäuser
Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (eds.) (2008). Design als Rhetorik. Grundlagen, Positionen, Fallstudien Board of International Research in Design. Basel: Birkhäuser
Scheuermann, Arne (2008). Affekttechniken des Designs In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 205-2012). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Kommentierte Bibliografie zu Design und Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 275-279). Basel: Birkhäuser
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2008). Design als Rhetorik In: Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (eds.) Design als Rhetorik (pp. 11-15). Basel: Birkhäuser
Scheuermann, Arne; Joost, Gesche (1 November 2006). Audiovisual Rhetoric. A Metaapproach to Design In: Wonderground! Symposium of the Design Research Society International Conference 2006 (pp. 1-13). Design Research Society
Joost, Gesche; Scheuermann, Arne (2005). Tagungsbericht zur dritten Tagung der DGTF zum Thema «Forschung Recherche Research». Mannheim: Deutsche Gesellschaft für Designtheorie und -forschung (DGTF)