Items where Subject is "M Music and Books on Music > MT Musical instruction and study"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | D | E | F | G | H | K | L | M | R | S | V | W | Z
Number of items at this level: 94.

A

Allenbach, Daniel (2016). Zeit, nochmals anzufangen: Musikunterricht 50 plus Vox Humana, pp. 54-55.

Allenbach, Daniel (2015). Frühe Ventilhornschulen in Frankreich In: Bacciagaluppi, Claudio; Skamletz, Martin (eds.) Romantic Brass. Ein Blick zurück ins 19. Jahrhundert. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 4 (pp. 199-213). Schliengen: Argus

Allenbach, Daniel (2016). Französische Ventilhornschulen im 19. Jahrhundert In: Allenbach, Daniel; von Steiger, Adrian; Skamletz, Martin (eds.) Romantic Brass. Französische Hornpraxis und historisch informierter Blechblasinstrumentenbau. Symposium 2. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 6 (pp. 154-171). Schliengen: Argus

Andreacchio, Sara (14 February 2020). The intercultural composition education program at the University of Hawaiʻi Mānoa In: Colloque - Festival d'improvisation. Haute Ecole de Musique Genève - Neuchâtel, Salle de Spectacle IJD, Terrassière 44, Genève. 11.-14. Februar 2020.

Andreacchio, Sara (19 October 2019). Intercultural Composition at the University of Hawai'i at Manoa: Negotiating or reinventing the otherness? A case study in ethnomusicology In: Réunion d'automne / Herbsttagung der CH-EM. Fribourg. 19.10.2019.

B

Bacciagaluppi, Claudio (24 October 2019). Musiciens d’église dans la Suisse catholique : enjeux dans une confédération biconfessionnelle (Unpublished). In: 9es Rencontres Muséfrem : « Musicien d’église au XVIIIe siècle : un travail de clerc ? ». Maison des Sciences de l’Homme (salle 220) 4, rue Ledru, F-63000 Clermont-Ferrand. 24.10.2019.

Bacciagaluppi, Claudio (23 January 2019). Biographical Information from Swiss Music Education Institutions, ca. 1860-1914 In: European Music Training Insitutions in the Long 19th Century (1789-1914): Pedagogical Politics and Cultural Exchange. Bern. 23.-25.1.2019.

Bacciagaluppi, Claudio; Fiore, Angela; Zitellini, Rodolfo (25 October 2019). ‘Musico napolitano’ et ‘MIME’ : d’une base de données locale à un réseau international de recherche prosopographique (Unpublished). In: 9es Rencontres Muséfrem : « Musicien d’église au XVIIIe siècle : un travail de clerc ? ». Maison des Sciences de l’Homme, 4, rue Ledru, F-63000 Clermont-Ferrand. 25.10.2019.

Bacciagaluppi, Claudio; Meidhof, Nathalie; Roberts, Claire; Zirwes, Stephan; Ramos Regino, Luis Antonio; Lehner, Michael (6 October 2019). Verortung und Geschichte der Gehörbildung im 19. Jahrhundert zwischen Laienausbildung und Konservatorium (Panel mit 4 Beiträge und Podiumsdiskussion) (Unpublished). In: Notation als Schnittstelle zwischen Komposition, Interpretation und Analyse. XIX. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie. Zürcher Hochschule der Künste, Pfingstweidstrasse 96, 8005 Zürich. 6.10.2019.

Brockhaus, Immanuel (2017). Kultsounds : Die prägendsten Klänge der Popmusik 1960-2014. Bielefeld: Transcript

Brotbeck, Roman (1 October 2021). Anmerkungen zu Mordecai Sandberg In: 21. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie (GMTH): Tonsysteme und Stimmungen. Basel. 1.-3.10.2021.

Bärtsch, Manuel (2016). Wer hat das schönste Paradigma? Interpretationsforschung unter der Lupe Dissonance(135), pp. 2-8.

Bärtsch, Manuel (2016). Musik: „Handwerkslehren“, Allegorie, wirkungsintentionales Design In: Scheuermann, Arne; Vidal, Francesca (eds.) Handbuch Medienrhetorik. Handbücher Rhetorik: Vol. 6 (pp. 109-130). Berlin/Munich/Boston: De Gruyter 10.1515/9783110318258

D

Di Grazia, Gigliola (17 September 2020). “A singing phrase the way I liked it”: Friedrich Kalkbrenner’s response to the Viennese piano sound In: SMG Studientag für den wissenschaftlichen Nachwuchs. Bern. 17.09.2020.

Di Grazia, Gigliola (6 October 2021). Friedrich Kalkbrenner's correspondence. Issues of biography, pedagogy and piano playing In: Johann Baptist Cramer (1771-1858) und die Welt der »Pianistes-Compositeurs«. Rekonstruktionen einer versunkenen Kultur. Wissenschaftliches Symposion zum 250. Geburtstag von Johann Baptist Cramer. Hochschule für Musik Freiburg

Di Grazia, Gigliola (13 November 2021). “One has to caress the key, but then pounce on it again like a lion at its prey”. Instructions for piano sound modification in Friedrich Kalkbrenner's Méthode à l’aide du Guide-mains In: Program Virtuosity and Innovation. Symposium on Piano Music of the Brilliant Style (ca. 1790–1840). Brandenburg Technical University Cottbus–Senftenberg, Department of Instrumental and Vocal Pedagogy. 12–14 November 2021.

Dick, Leopold (2016). Komponierte Erinnerungsarbeit In: Meyer, Andreas; Richter-Ibánez, Christina (eds.) Übergänge: Neues Musiktheater-Stimmkunst-Inszenierte Musik. Stuttgarter Musikwissenschaftliche Schriften (pp. 169-179). Mainz: Schott Music

E

Estrada, Carolina (1 December 2020). The Lost Sounds of the Nightingale: A Music Revival in the Digital Era HKB Zeitung(4), p. 21.

Estrada Bascunana, Carolina (2020). Granados’ Secrets Revealed by His Piano Rolls In: Morales, Luisa; Christoforidis, Michael; Clark, Walter (eds.) Enrique Granados in Context. Studies in Spanish Keyboard Music: Vol. 6 (pp. 181-196). Spain: Fimte

Estrada Bascunana, Carolina (October 2020). Music Goes Digital in the Age of Social Distancing SocityByte – Wissenschaftsmagazin des BFH-Zentrums Digital Society BFH

Estrada Bascunana, Carolina (11 July 2020). 19th-century Spanish pianists’ performances In: Early Recordings: Methodologies in Research and Practice. Institute of Musical Research and the Royal Musical Association

F

Ferretti, Andrea; Mommartz, Sabine (27 October 2021). Perspektiven Musikpädagogischer Forschung - Felder, Methoden, Projekte Schweizer Musikzeitung(11), p. 36.

G

Gartmann, Thomas (2019). Eine historisch belastete Oper als «künstlerisches Laboratorium». In: Othmar Schoeck. Das Schloss Dürande. Programmheft. Meininger Staatstheater. Eigenverlag Meininger Staatstheater

Gartmann, Thomas (2002). Musica e interattività: un paradosso? Riflessioni su cambi di paradigma Musica/Realtà(68), pp. 89-96.

Gartmann, Thomas; Güsewell, Angelika; Senn, Olivier; Sweers, Britta (2017). Growing Up: Jazz in Europe 1960-1980 European Journal of Musicology, 16(1), pp. 1-6.

Gartmann, Thomas; Güsewell, Angelika; Senn, Olivier; Sweers, Britta (2017). Growing Up: Jazz in Europe 1960-1980 European Journal of Musicology, 16(1), pp. 7-12.

Gartmann, Thomas; Pfleger, Tobias; Gurtner, Andrea; Riedl, Reinhard; Kuzeawu, Afi Sika; Sinclair, David; Schranz, Egon (2016). Hochleistungsteams in Musik und Wirtschaft. Forschungsprojekt der Hochschule der Künste Bern und der Berner Fachhochschule – Wirtschaft Bern: Berner Fachhochschule

Gebauer, Peter Johannes (2016). Zur Entstehung eines Klassikers: Die Aufführungen von Beethovens Violinkonzert op. 61 von der Uraufführung bis 1844 In: Cobb Biermann, Joanna; Ronge, Julia; Siegert, Christine (eds.) Bonner Beethoven-Studien, Bd. 12. Bonner Beethoven-Studien: Vol. 12 (pp. 9-26). Bonn: Beethoven-Haus

Gebauer, Peter Johannes (2021). Gestaltungskraft. Ausdrucknuancen der Joachim-Tradition In: Borchard, Beatrix; Schüssler-Bach, Kerstin (eds.) Brahms-Studien Band 1 (pp. 54-90). Hildesheim: Georg Olms Verlag

Giovani, Giulia (2015). La collezione di cantate e serenate di Giuseppe Sigismondo (1739-1826). Dall’Archivio della Pietà dei Turchini alla Biblioteca del Conservatorio “San Pietro a Majella” di Napoli Philomusica on-line, 14(1), pp. 243-272. 10.6092/1826-9001/14.1759

Giovani, Giulia (2018). Col suggello delle pubbliche stampe: Storia editoriale della cantata da camera Rom: Società Editrice di Musicologia

Giovani, Giulia; Cafiero, Rosa (2018). "Io conosco un dilettante il quale è pazzo per te": Giuseppe Sigismondo e la collezione di musiche di Niccolò Jommeli In: Biggi, Maria Ida; Cotticelli, Francesco; Maione, Paologiovanni; Yordanova, Iskrena (eds.) Le stagioni di Niccolò Jommeli (pp. 141-192). Neapel: Turchini Edizion

H

Harenberg, Michael (2016). Topologies of an Aesthetics of the Virtual in Music In: Bühlmann, Vera; Hoverstadt, Ludger (eds.) Metalithikum III. Applied Virtuality Book Series: Vol. 3 (pp. 68-98). Berlin/Munich/Boston: Birkhäuser Verlag 10.1515/9783035603798

Harenberg, Michael (2017). Flächen-Strukturen-Schichtungen: Zur elektronischen Musik Hermann Meiers. In: Zimmermann, Heidy; Ziegler, Michelle; Brotbeck, Roman (eds.) Mondrian Musik: Die graphischen Welten des Komponisten Hermann Meier (pp. 163-174). Zürich: Chronos

Harenberg, Michael (2016). Leiblichkeit und das Körperspiel der Maschinen In: Saxer, Marion (ed.) Spiel (mit) der Maschine. Musikalische Medienpraxis in der Frühzeit von Phonographie, Selbstspielklavier, Film und Radio. Musik und Klangkultur: Vol. 11 (pp. 227-244). Bielefeld: Transcript

Hirsch, Thilo (2018). Il dolce suono - Zur Transformation der Streichinstrumente im frühen 16. Jahrhundert [Audio]. In: CD: Co’l dolce suono (CD Nr.). Detmold, Deutschland: Audite

Hirsch, Thilo (2019). Groß Geigen und Rybeben – Nordalpine Viola da gamba-Ensembles im frühen 16. Jahrhundert In: Basler Beiträge zur Historischen Musikpraxis 39. Basel: Schwabe

Hirsch, Thilo (19 October 2019). Konstanz und Veränderung in der musikalischen Struktur der marokkanischen andalusi-Musik am Beispiel von Aufnahmen aus den Jahren 1932 und 2018 (Unpublished). In: CH-EM, Schweizerische Gesellschaft für Ethnomusikologie, Herbsttagung. Fribourg, Salle de cours de Musicologie. 19.10.2019.

Hirsch, Thilo (3 July 2019). Il dolce suono – Acoustical measurements and practical experiences with ’new’ viols after Ganassi 1542/43 In: 47th Medieval & Renaissance Music Conference 2019. Schola Cantorum Basiliensis / FHNW, Leonhardstrasse 6, CH-4051 Basel. 3.–6.7. 2019.

Hirsch, Thilo (18 October 2019). Evidence-based reconstruction of a Spanish renaissance vihuela de arco and its „andalusian“ playing technique (Unpublished). In: 15th Symposium of the ICTM Study Group on Iconography of the Performing Arts IBERIAN MUSICAL CROSSROADS THROUGH THE AGES: MUSIC, IMAGES AND TRANSCULTURAL EXCHANGES. Barcelona. 17.–19.10.2018.

Hirsch, Thilo (4 July 2019). Evidence-based reconstruction of a Spanish Renaissance vihuela de arco and its “Andalusian” playing technique. (Unpublished). In: 47th Medieval & Renaissance Music Conference 2019. Schola Cantorum Basiliensis / FHNW, Leonhardstrasse 6, CH-4051 Basel. 3.–6.7. 2019.

Hirsch, Thilo (15 June 2018). Geste, voix, mémoire : les gestes rythmiques dans la musique andalouse marocaine (Unpublished). In: Colloque: GESTE DE LA MAIN, MOUVEMENT DE LA VOIX / Musique et gestualité de l’Antiquité à l’âge classique. Paris, Association Musique ancienne en Sorbonne (AMaS). 15.–16.6.2018.

Hirsch, Thilo (2018). Zur nachweisorientierten Rekonstruktion einer Renaissance-Viola da gamba nach Silvestro Ganassi In: Drescher, Thomas; Kirnbauer, Martin (eds.) Basler Jahrbuch für Historische Musikpraxis 35/36 – 2011/2012 (pp. 245-282). Winterthur: Amadeus

Hirsch, Thilo (2018). Artikel „Cromorne“ In: Hofer, Achim; Kramer, Ursula; Sirker, Udo (eds.) Lexikon der Holzblasinstrumente (pp. 194-195). Laaber: Laaber Verlag

Hirsch, Thilo (2018). Artikel „Grande Ecurie“ In: Hofer, Achim; Kramer, Ursula; Sirker, Udo (eds.) Lexikon der Holzblasinstrumente (pp. 310-312). Laaber: Laaber Verlag

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina (5 November 2021). Zur Interpretation und Rekonstruktion von Musikinstrumenten in Bildquellen. Versuch eines methodisch-praktischen Leitfadens In: Das mittelalterliche Rabab. Ein Streichinstrument mit arabisch-islamischer Vergangenheit und Gegenwart. Bern, Schweiz. 05. bis 06. November 2021.

K

Kilchenmann, Marc (2017). Das Auge komponiert: Die graphischen Pläne von Hermann Meier In: Zimmermann, Heidy; Ziegler, Michelle; Brotbeck, Roman (eds.) Mondrian-Musik: Die graphischen Welten des Komponisten Hermann Meier (pp. 131-143). Zürich: Chronos Verlag

Kilchenmann, Marc (January 2020). Revolutionär wider Willen. Nachruf auf Ben Johnston (1926–2019) Neue Zeitschrift für Musik, 2020(1), pp. 46-47. Schott

Kilchenmann, Marc (1 October 2021). Ben Johnston und seine modularen Tonsysteme In: 21. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie (GMTH): Tonsysteme und Stimmungen. Basel. 1.-3.10.2021.

Köpp, Kai (2021). Song of the Gut String Makers – In 1877, Markneukirchen in Germany was at the heart of the world’s string making industry. The STRAD, pp. 40-46.

Köpp, Kai (2021). Historically informed – Are the gut strings used in HIP really true to those used by 18th- and 19th-century players? The STRAD, pp. 78-79.

Köpp, Kai (2021). Interpretationsanalyse an Welte-‚Künstlerrollen’ – Ein quellenkritischer Versuch am Beispiel von Debussys Einspielungen (Submitted). In: Claude Debussys Aufnahmen eigener Klavierwerke. Hofheim: Wolke Verlag

Köpp, Kai (9 September 2021). Authenticity in 19th century performance – the inside perspective In: AEC Early Music Platform 2021 “Historically Informed Performance (HIP) – Is it enough to just be ‘informed’?”. Staatl. Hochschule für Musik Trossingen. 8.–9.10.21.

Köpp, Kai (16 October 2021). From embodiment to reenactment – the performer’s body as a research tool in HIP In: Early Music in the 21st Century. Amsterdamse Hoogeschool voor de Kunsten. 15.–17.10.2021.

Köpp, Kai (5 November 2021). "Playing with history" – Alte Musik zwischen Nostalgie und Klangarchäologie In: VI. Basler Forum für Musikästhetik 2021. Universität Basel. 4.-5.11.2021.

Köpp, Kai (23 September 2021). Tonträger und audiovisuelle Medien in der historischen Interpretationsforschung (Forts. von Augsburg 2019) In: IAML (International Association of Music Libraries) Jahrestagung. Universität Oldenburg. 21.–24.9.2021.

Köpp, Kai; Lehner, Michael (2021). Irrationalität und improvisatorischer Gestus: Debussy komponiert und spielt La Danse de Puck (Submitted). Hofheim: Wolke Verlag

L

Lehner, Michael (23 January 2019). Selmar Bagge as Theory Teacher at the "Allgemeine Musikschule Basel" (1867–1896) In: European Music Training Istitutions in the lon 19th Century (1789–1914): Pedagogical Politics an Cultural Exchange. Hochschule der Künste Bern, Fellerstrasse 11. 23–25.01.2019.

Lehner, Michael (3 December 2020). Das Konservatorium als kulturpolitisches Schaltzentrum. Selmar Bagge und die "Basler Musikschule" im musikalischen Richtungsstreit des ausgehenden 19. Jahrhunderts In: Zur musikalischen Ausbildung im 19. Jahrhundert. Bern (online/zoom). 03.-04.12.2020.

Leitner, Monika; Eichelberger, Patric; König, Irene; Radlinger, Lorenz; von Steiger, Adrian; Martin, Rex (2020). Tuba Playing and Health ITEA Journal, 47(4), pp. 18-27.

M

Meidhof, Nathalie (2019). Konservatoriumsausbildung von 1795 bis 1945 / Musical Education at Conservatories from 1795 to 1945, Sophie Drinker Institut Bremen, 15.–17. Februar 2019 (Kongress-Review) Die Tonkunst, 13(3), pp. 355-357. Georg Olms Verlag

Meidhof, Nathalie (6 October 2019). «devenir bon musicien, et savoir solfier». Musiktheorie und Gehörbildung in Pariser Instrumentalschulen zu Beginn des 19. Jahrhunderts am Beispiel von Ferdinando Carullis «Solfèges avec accompagnement de guitare très facile» (Unpublished). In: 19. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie (GMTH). Zürich. 4.-6.10.2019.

Meidhof, Nathalie (24 January 2019). Music Theory Teaching in Guitar Manuals from Early 19th-Century Paris In: European Music Training Institutions in the Long 19th Century (1789–1914): Pedagogical Politics and Cultural Exchange. Bern. 23.-25.1.2019.

Meidhof, Nathalie (4 December 2020). Blick ins Unterrichtszimmer: Übungshefte aus dem Musiktheorieunterricht bei Anton Reicha In: Zur musikalischen Ausbildung im 19. Jahrhundert. Bern/online. 3.-4.12.2020.

Meidhof, Nathalie (2016). Alexandre Étienne Chorons Akkordlehre. Konzepte, Quellen und Verbreitung Schriften der Hochschule für Musik Freiburg: Vol. 4. Hildesheim: Olms

Meidhof, Nathalie (7 September 2021). Musiktheorie als historisches Fach In: Narrating Musicology: Fachgeschichte(n) der Musikwissenschaft. Universität Bern. 5.-8. Sept. 2021.

Miucci, Leonardo (24 September 2021). Il Metodo per pianoforte di Francesco Pollini In: Francesco Pollini ed il mondo musicale Milanese di primo Ottocento.

Miucci, Leonardo (2021). Ludovico, que me veux-tu? Quaderni della Fondazione Paolo Grassi, 10(2021), pp. 121-126.

Miucci, Leonardo (2020). I Quartetti WoO 36 di L. van Beethoven: tra conservazione ed evoluzione Codice 602, n. 11(2020), pp. 17-37.

Miucci, Leonardo (6 October 2021). Pianistes compositeurs and their notation: some new evidence on Beethoven’s piano pedaling In: Johann Baptist Cramer (1771–1858) und die Welt der »Pianistes-Compositeurs«.

Moeckli, Laura (2020). Carmen’s second chance: revival in Vienna In: Langham Smith, Richard; Rowden, Clair (eds.) Carmen Abroad (pp. 26-44). Cambridge University Press 10.1017/9781108674515.002

Moeckli, Laura (July 2019). Bootleg Opera: Sounds and Identities in the Ehrenreich Recordings 1960s-2010s In: Agency and Identity in Music, IMS Intercongressional Symposium. Luzern. July 7–10, 2019.

Moeckli, Laura; Bassani, Florian; Marcaletti, Livio (2019). 19. Jahrhundert: Stimmkategorien; Deklamations- und Affektmittel; Das Rezitativ und die Differenzierung des deklamatorischen Gesangs; Französische Oper. In: Seedorf, Thomas (ed.) Handbuch Aufführungspraxis: Solo Gesang. Handbuch Aufführungspraxis. Kassel: Bärenreiter

Moor, Christoph (19 March 2019). Richard Wagner und seine Nachfolger in der zentraleuropäischen Dirigiertradition. www.musikforschung.de

R

Radivojevic, Nemanja (1 October 2021). Zur Microtone Study No. 1–3 von Jean-Claude Risset In: 21. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie (GMTH): Tonsysteme und Stimmungen. Basel. 1.-3.10.2021.

Ramos, Luis (2021). Solmisationssysteme in "El cantor instruido" von Manuel Cavaza. Ein Fallbeispiel zur Methodenvielfalt im 18. Jahrhundert Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie [Journal of the German-Speaking Society of Music Theory], 18(1), pp. 127-140. https://doi.org/10.31751/1108

Rüegg, Niklaus (4 September 2017). FMB 2018: Zielgruppe Alter Schweizer Musikzeitung, pp. 1-2. Galledia Fachmedien AG

S

Schneider, Urs Peter Gartmann, Thomas; Kilchenmann, Marc (eds.) (2016). Konzeptuelle Musik. Eine kommentierte Anthologie Bern: aart verlag

Schroedter, Stephanie (2019). Tanz-Musik-Theater im Schatten von Platon und Aristoteles:Claude-Frangois Ménestriers Rezeption antiker Philosophen in seiner Tanzpoetik In: "Image d'action". Claude-François Ménestriers fest- und inszenierungstheoretische Schriften. Übersetzung und Kommentar. Eikones (pp. 459-470). Wilhelm Fink

Skamletz, Martin (15 October 2021). "Zum Zwecke der Verbesserung des gesamten Musikunterrichtswesens": Der Schweizerische Musikpädagogische Verband auf dem Weg zu seinen ersten Diplomprüfungen 1913 In: Das Lehren lernen: Anfänge und Stationen der Ausbildung von Instrumental- und Gesangslehrenden an der Schwelle zum 20. Jahrhundert. Berlin. 15.-17.10.2021.

Skamletz, Martin (2021). Die Berufsausbildung des Schweizerischen Musikpädagogischen Verbandes in den ersten Jahrzehnten ihres Bestehens In: Babbe, Annkatrin; Timmermann, Volker (eds.) Konservatoriumsausbildung von 1795 bis 1945. Beiträge zur Bremer Tagung im Februar 2019. Schriftenreihe des Sophie Drinker Instituts: Vol. 17 (pp. 147-169). Hildesheim Zürich New York: Olms

Skamletz, Martin (2 October 2021). "I belong neither to this age nor this culture" – Nochmals zu Harry Partch in Madison In: 21. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie (GMTH): Tonsysteme und Stimmungen. Basel. 1.-3.10.2021.

Sudan, Raphael (13 November 2021). Techniques pianistiques étendues : Dans les entrailles de l'instrument In: Conférence d'automne EPTA. Conservatoire de Montreux-Vevey-Riviera. 13.11.2021.

Sudan, Raphaël (17 December 2021). Free improvisation: nod to the future, crystallization of the present or reminiscence of the past ? In: Musicking Collective. Bern - HKB (online). 15.-17.12.2021.

Sudan, Raphaël (4 March 2022). Free Improvisation in the academy: A comparative study between the Conservatoire National de Paris and the Musik Akademie Basel (Unpublished). In: 6. SINTA TAG. Bern. 4. März 2022.

V

Victor Alves, João Carlos (1 October 2021). Die «giftige Gitarre» von Walter Smetak (1913–1984) In: 21. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie (GMTH): Tonsysteme und Stimmungen. Basel. 1.-3.10.2021.

von Steiger, Adrian (September 2005). Förderung musikalischer Begabung im Schulalter Schweizer Musikzeitung(2005/9), pp. 11-14.

von Steiger, Adrian (2004). Was wäre, wenn… ? Eine kleine instrumententechnische Gedankenspielerei In: in memoriam Karl Burri (pp. 14-18). Bern: Müller & Schade AG

von Steiger, Adrian; Allenbach, Daniel; Elsener, Bernhard; Ledergerber, Martin; Lombardo, Tiziana; Mannes, David; Mürner, Martin; Skamletz, Martin; Wörle, Marie (2015). To play versus to display - Historische Blasinstrumente aus Messing im Spannungsfeld zwischen Konservierung und Nutzung. Glareana, 2, pp. 4-18.

von Steiger, Adrian; Leitner, Monika; König, Irene; Radlinger, Lorenz; Martin, Rex (April 2020). Douloureuse passion Unisono(4), pp. 36-41. Schweizer Blasmusikverband SBV

W

Walthert, Reimar (2020). The First Twenty Years of Saxhorn Tutors In: von Steiger, Adrian; Allenbach, Daniel; Skamletz, Martin (eds.) Das Saxhorn. Adolphe Sax’ Blechblasinstrumente im Kontext ihrer Zeit. Romantic Brass Symposium 3. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 13 (pp. 155-167). Schliengen: Edition Argus 10.26045/kp64-6177-009

Z

Zirwes, Stephan (23 January 2019). Beyond Respectively Before the Conservatory. Aural Skills Training in the German-Speaking World around 1800 In: European Music Training Institutions in the Long 19th Century (1789–1914): Pedagogical Politics and Cultural Exchange. Hochschule der Künste Bern, Fellerstrasse 11. 23.–25. Januar 2019.

Zirwes, Stephan (6 October 2019). Zur Ausbildung des Gehörs im deutschsprachigen Raum in der ersten Hälfte des 19. Jahrhundert (Unpublished). In: 19. Jahreskongress der GMTH. Zürcher Hochschule der Künste. 04.–06. Oktober 2019.

Zirwes, Stephan (2015). Ideen zu einem Konzept der Gehörbildung auf Grundlage der historisch-informierten Satzlehre In: 2. Symposium für Musikkunde: Gehörbildung 13. und 14. Februar 2015 (pp. 50-64). Wien: Augustinus Brunner

This list was generated on Thu May 26 03:31:59 2022 CEST.
Provide Feedback