Items where Subject is "L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | H | K | M | P | R | S
Number of items at this level: 15.

A

Abplanalp, Esther; Bachmann, Manuel (2019). Immersive Virtual Reality und Persönlichkeitsentwicklung in Hochschulausbildungen In: Studer, Judith; Abplanalp, Esther; Disler, Stephanie (eds.) Persönlichkeitsentwicklung in Hochschulausbildungen fördern : Aktuelles aus Forschung und Praxis (pp. 146-161). Bern: hep

B

Beyeler, Michelle (2017). Forschung und Lehre als Beruf: Ein Blick in die Zukunft - und in die Vergangenheit VSH-Bulletin, 43(3/4), pp. 41-44.

H

Hofstetter, Matthias; Gees, Thomas; Riedl, Reinhard; Koumpis, Adamantios (2 May 2020). Teaching Business Information Systems in 2020s: Pitfalls, Challenges and Some Methodological Ideas for Testing In: CSEDU 2020 - 12th International Conference on Computer Supported Education 1 (pp. 510-517). Portugal: SCITEPRESS

K

Key, Michaela; Monteverde, Settimio (2020). Moral Apprenticeship in der pflegerischen Berufsbildung. In: Monteverde, Settimio (ed.) Handbuch Pflegeethik : ethisch denken und handeln in den Praxisfeldern der Pflege (pp. 161-175). Stuttgart: Kohlhammer

M

Matter, Philipp; Gees, Thomas; Brechbühler Peskova, Marie; Adriaensen, Benjamin; Riedl, Reinhard; Koumpis, Adamantios (2 May 2020). Enhancing the Digital Learning Experience: The Case of the Digital Lab of the Berner Fachhochschule In: CSEDU 2020 - 12th International Conference on Computer Supported Education 1 (pp. 171-177). Portugal: SCITEPRESS

Monteverde, Settimio (2014). Undergraduate healthcare ethics education, moral resilience, and the role of ethical theories. Nursing ethics, 21(4), pp. 385-401. Sage Publications 10.1177/0969733013505308

Monteverde, Settimio (2014). Caring for tomorrow's workforce: Moral resilience and healthcare ethics education Nursing ethics, 23(1), pp. 104-116. Sage Publications 10.1177/0969733014557140

Monteverde, Settimio (2013). Die Versprachlichung verletzter Würde: Perspektiven für den Ethikunterricht in der Pflegeausbildung In: Meireis, Torsten (ed.) Altern in Würde: das Konzept der Würde im vierten Lebensalter (pp. 137-150). Zürich: Theologischer Verlag

Monteverde, Settimio (2014). Pflegeethik: theoretische Grundlagen und Handlungsfelder in Unterricht und Klinik (Dissertation, Medizinische Fakultät der Unviersität Zürich, Insitut für Biomedizinische Ethik und Medizingeschichte)

Monteverde, Settimio; Defilippis, Tiziana Sala (2018). Framing tomorrow's ethics education: Two steps back and three steps forward Nursing ethics, 25(2), pp. 131-132. Sage Publications 10.1177/0969733018756419

P

Pfister, Mirjam; Stähli, Roland (2019). Digitale Medien an Berufsfachschulen – Wo steht die Schweiz? B & B Agrar, pp. 1-3. Aid Infodienst - Ernaehrung, Landwirtschaft, Verbraucherschutz e.V.

R

Rogan, Slavko; Taeymans, Jan; Zuber, Stefan; Zinzen, Evert (2020). Impact of guided self study on learning success in undergraduate physiotherapy students - a study protocol for a randomized controlled feasibility trial Physical Therapy Reviews, pp. 1-6. Routledge, Taylor & Francis 10.1080/10833196.2020.1778410

S

Scherer, Theresa; Monteverde, Settimio (2015). Entwicklung von Schlüsselkompetenzen im Pflegestudium: Der Beitrag des Problem-Based Learning In: Heyse, Volker; Gyger, Max (eds.) Erfolgreich in die Zukunft. Schlüsselkompetenzen in Gesundheitsberufen. (pp. 389-407). Heidelberg: medhochzwei

Studer, Judith (2019). Persönlichkeit entwickeln - ja, aber wie? impuls : Magazin des Departements Soziale Arbeit(2), pp. 9-10. Berner Fachhochschule BFH, Soziale Arbeit

Studer, Judith (2019). Didaktische Prinzipien zur Gestaltung einer Lernumgebung mit dem Ziel der Förderung berufsrelevanter Selbst- und Sozialkompetenzen (Submitted). In: Persönlichkeitsentwicklung in Hochschulausbildungen fördern. Aktuelles aus Forschung und Praxis. (pp. 23-42). Bern: hep-verlag

This list was generated on Tue Aug 11 03:31:13 2020 CEST.
Provide Feedback