Swiss Federal Institute of Sports Magglingen SFISM > EHSM - Lehre und Sportpädagogik > Integration und Prävention

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Name | Item Type | Refereed | No Grouping
Number of items at this level: 17.

Adler Zwahlen, Jenny; Adler, Katrin (2021). Integration von Kindern mit Migrationshintergrund in den Kindersport In: Andrä, Christian; Adler, Katrin (eds.) Bewegung, Spiel und Sport im Krippen- und Kindergartenalter. Forschung aus der Praxis für die Praxis (pp. 226-239). Chemnitz: Universitätsverlag

Buser, Matthias; Adler Zwahlen, Jenny; Schlesinger, Torsten; Nagel, Siegfried (2021). Social integration of people with a migration background in Swiss sport clubs: A cross-level analysis International Review for the Sociology of Sport, 57(4), pp. 597-617. SAGE journals 10.1177/10126902211022921

Elmose-Østerlund, Karsten; Adler Zwahlen, Jenny; Nagel, Siegfried (2021). Characteristics of voluntary sports clubs with targeted initiatives for underrepresented population groups: the role of organisational goals, resources, structure and context Scandinavian Sport Studies Forum(13), pp. 29-55. Dept. of Sport Sciences, Malmö University

Nagel, Siegfried; Elmose-Østerlund, Karsten; Adler Zwahlen, Jenny; Schlesinger, Torsten (2020). Social Integration of People With a Migration Background in European Sports Clubs Sociology of Sport Journal, 37(4), pp. 355-365. Human Kinetics 10.1123/ssj.2019-0106

Adler Zwahlen, Jenny; Nagel, Siegfried; Schlesinger, Thorsten (2018). Langfristiger Lernprozess: Integration von Menschen mit Migrationshintergrund in Sportvereinen TANGRAM, 41(6), pp. 83-85. Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR

Adler Zwahlen, Jenny (2018). Soziale Integration von Menschen mit Migrationshintergrund im organisierten Vereinssport (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät)

Adler-Zwahlen, Jenny (2018). Sports clubs as a medium for integrating immigrants In: 2018 World Congress of Sociology of Sport (p. 117). International Sociology of Sport Association

Steiger, Jonas (30 June 2015). Sportunterricht bietet Einblick in die Persönlichkeiten der Schülerinnen und Schüler...: Überzeugungen von Sportlehrpersonen zur migrationsbedingten Heterogenität im Sportunterricht In: SGBF Kongress 2015: Qualitäts- und Bildungsdiskurs (pp. 68-69). Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung

Pieth, Jenny (2010). Integration through physical activity and sports: the policy example of Switzerland In: Gasparini, William; Commetti, Aurélie (eds.) Sport facing the test of cultural diversity (pp. 79-82). Strasbourg: Council of Europe

Pieth, Jenny; Grabherr, Matthias; Navarra, Katja; Besic, Osman; Zuppinger, Brigit; Lehmann, Anton; Martin, Brian W (2009). Information material for migrant populations in Switzerland: the example of physical activity promotion Schweizerische Zeitschrift für Sportmedizin und Sporttraumatologie, 57(2), pp. 87-89. Rubmedia

Schaub Reisle, Maja; Lehmann, Anton (eds.) (2008). Droit au sport: mouvement, jeu et sport avec des enfants et des adolescents défavorisés Macolin: Bundesamt für Sport BASPO

Grabherr, Matthias; Pieth, Jenny (2008). Rencontres en mouvement: manuel d'enseignement Macolin: Bundesamt für Sport BASPO

Pieth, Jenny; Navarra, Katja; Grabherr, Matthias (2008). Bewegung ist Leben Magglingen: Bundesamt für Sport BASPO

Pieth, Jenny; Grabherr, Matthias (2008). Se rencontrer grâce au mouvement: un guide pratique destiné à l'enseignement terra cognita(12), pp. 70-71. Eidgenössische Kommission für Migrationsfragen

Grabherr, Matthias; Pieth, Jenny (eds.) (2007). Begegnung durch Bewegung: Handbuch für den Unterricht Magglingen: Bundesamt für Sport BASPO

Pieth, Jenny; Grabherr, Matthias (2007). Begegnung durch Bewegung SCHULEkonkret, 112(8), pp. 18-21. Schule und Weiterbildung Schweiz

Pieth, Jenny; Grabherr, Matthias (2007). Begegnung durch Bewegung: soziale Integration durch Sport Netzbrief b+g, 5, pp. 31-32. Bundesamt für Gesundheit

This list was generated on Sun Nov 24 03:59:40 2024 CET.
Provide Feedback