Moeckli, Laura

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 25.

Book Section

Moeckli, Laura (2020). Carmen’s second chance: revival in Vienna In: Langham Smith, Richard; Rowden, Clair (eds.) Carmen Abroad (pp. 26-44). Cambridge University Press 10.1017/9781108674515.002

Moeckli, Laura; Bassani, Florian; Marcaletti, Livio (2019). 19. Jahrhundert: Stimmkategorien; Deklamations- und Affektmittel; Das Rezitativ und die Differenzierung des deklamatorischen Gesangs; Französische Oper. In: Seedorf, Thomas (ed.) Handbuch Aufführungspraxis: Solo Gesang. Handbuch Aufführungspraxis. Kassel: Bärenreiter

Schaffer, Anette (2018). Die Evokation von Bildern. Zum ikonischen Kontext von Meyerbeers "Le Prophète" In: Brotbeck, Roman; Moeckli, Laura; Schaffer, Anette; Schroedter, Stephanie (eds.) Bild und Bewegung im Musiktheater. Interdisziplinäre Studien im Umfeld der Grand opéra / Image and Movement in Music Theatre. Interdisciplinary Studies around Grand Opéra. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 9 (pp. 87-101). Schliengen: Argus

Brotbeck, Roman (2018). Politische Pathos-Gesten des Königs der Franzosen In: Brotbeck, Roman; Moeckli, Laura; Schaffer, Anette; Schroedter, Stephanie (eds.) Bild und Bewegung im Musiktheater: Interdisziplinäre Studien im Umfeld der Grand opéra / Image and Movement in Music Theatre. Interdisciplinary Studies around Grand Opéra. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 9 (pp. 102-111). Schliengen: Argus

Moeckli, Laura (2018). Frenzied Momentum in Les Huguenots and Le Prophète In: Brotbeck, Roman; Moeckli, Laura; Schaffer, Anette; Schroedter, Stephanie (eds.) Bild und Bewegung im Musiktheater. Interdisziplinäre Studien im Umfeld der Grand opéra / Image and Movement in Music Theatre. Interdisciplinary Studies around Grand Opéra. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 9 (pp. 133-146). Schliengen: Argus Edition

Reichert, Florian; Köpp, Kai (2018). "Veraltet" oder einfach "anders"? Vom Umgang mit historischen Darstellungsformen in der aktuellen Schauspielausbildung In: Brotbeck, Roman; Moeckli, Laura; Schaffer, Anette; Schroedter, Stephanie (eds.) Bild und Bewegung im Musiktheater. Interdisziplinäre Studien im Umfeld der Grand opéra / Image and Movement in Music Theatre. Interdisciplinary Studies around Grand Opéra. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 9 (pp. 263-274). Schliengen: Argus

Moeckli, Laura (2018). Parisian grand opera at the Basel Theater auf dem Blömlein: traces of transnational circulation, translation and reception In: Hesselager, Jens (ed.) Grand Opera Outside Paris. Opera on the Move in Nineteenth-Century Europe. London: Routledge/Taylor & Francis

Schroedter, Stephanie (2018). Listening in Motion and Listening to Motion. The Concept of Kinaesthetic Listening Exemplified by Dance Compositions of the Meyerbeer Era In: Brotbeck, Roman; Moeckli, Laura; Schaffer, Anette; Schroedter, Stephanie (eds.) Bild und Bewegung im Musiktheater. Interdisziplinäre Studien im Umfeld der Grand opéra | Image and Movement in Music Theatre. Interdisciplinary Studies around Grand Opéra. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 9 (pp. 13-42). Schliengen: Argus

Brotbeck, Roman; Moeckli, Laura; Schaffer, Anette; Schroedter, Stephanie (2018). Vorwort In: Brotbeck, Roman; Moeckli, Laura; Schaffer, Anette; Schroedter, Stephanie (eds.) Bild und Bewegung im Musiktheater. Interdisziplinäre Studien im Umfeld der Grand opéra / Image and Movement in Music Theatre. Interdisciplinary Studies around Grand Opéra. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 9 (pp. 7-11). Schliengen: Argus Edition

Moeckli, Laura (2016). Narrative Pacing and Flashback in Meyerbeer’s Recitatives In: Everist, Mark (ed.) Meyerbeer and "Grand Opéra" from the July Monarchy to the Present. Speculum musicae: Vol. 28 (pp. 333-357). Turnhout: Brepols

Schaffer, Anette (2014). Der beredte Leib. Das Bild und die französische Schauspielpraxis des 19. Jahrhunderts. In: Schaffer, Anette; Keller, Edith; Moeckli, Laura; Reichert, Florian; Saborowski, Stefan (eds.) Sänger als Schauspieler. Zur Opernpraxis des 19. Jahrhunderts in Text, Musik und Bild. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 5 (pp. 41-73). Schliengen: Argus

Moeckli, Laura (2014). »Nobles dans leurs attitudes, naturels dans leurs gestes«. Singers as Actors on the Paris Grand Opéra Stage In: Schaffer, Anette; Keller, Edith; Moeckli, Laura; Reichert, Florian; Saborowski, Stefan (eds.) Sänger als Schauspieler. Zur Opernpraxis des 19. Jahrhunderts in Text, Musik und Bild. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 5 (pp. 11-40). Schliengen: Argus

Keller, Edith; Saborowski, Stefan; Reichert, Florian (2014). Gesten auf dem Prüfstand. Ein Werkstattbericht In: Schaffer, Anette; Keller, Edith; Moeckli, Laura; Reichert, Florian; Saborowski, Stefan (eds.) Sänger als Schauspieler. Zur Opernpraxis des 19. Jahrhunderts in Text, Musik und Bild. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 5 (pp. 74-86). Schliengen: Argus

Schroedter, Stephanie (2014). Städtische Bewegungsräume auf der Bühne. Giacomo Meyerbeers Grands opéras im Kontext urbaner Tanzkulturen In: Schaffer, Anette; Keller, Edith; Moeckli, Laura; Reichert, Florian; Saborowski, Stefan (eds.) Sänger als Schauspieler. Zur Opernpraxis des 19. Jahrhunderts in Text, Bild und Musik. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 5 (pp. 151-184). Schliengen: Argus

T'Hooft, Sigrid; Moeckli, Laura (2014). Using Historical Treatises and Iconography in Opera Staging Today In: Schaffer, Anette; Keller, Edith; Moeckli, Laura; Reichert, Florian; Saborowski, Stefan (eds.) Sänger als Schauspieler. Zur Opernpraxis des 19. Jahrhunderts in Text, Bild und Musik. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 5 (pp. 142-150). Schliengen: Argus Edition

Reichert, Florian; Keller, Edith (2014). Einleitung In: Schaffer, Anette; Keller, Edith; Moeckli, Laura; Reichert, Florian; Saborowski, Stefan (eds.) Sänger als Schauspieler. Zur Opernpraxis des 19. Jahrhunderts in Text, Bild und Musik. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 5 (pp. 7-10). Schliengen: Argus Edition

Moeckli, Laura (2012). "... den Eindruck einer erregten, poetischen Redeweise hervorbringen". Layers of Declamatory Nuance in Wagner's Der fliegende Holländer and Lohengrin In: Stollberg, Arne; Rentsch, Ivana; Gerhard, Anselm (eds.) Gefühlskraftwerke für Patrioten. Wagner und das Musiktheater zwischen Nationalismus und Globalisierung. Thurnauer Schriften zum Musiktheater: Vol. 26 (pp. 621-654). Würzburg: Königshausen & Neumann

Moeckli, Laura (2011). "Abbellimenti o fioriture": Further Evidence of Creative Embellishment in and beyond the Rossinian Repertoire In: Rasch, Rudolf (ed.) Beyond Notes: Improvisation in Western Music of the Eighteenth and Nineteenth Centuries. Speculum musicae: Vol. 16 (pp. 277-294). Turnhout: Brepols

Book

Brotbeck, Roman; Moeckli, Laura; Schaffer, Anette; Schroedter, Stephanie (eds.) (2018). Bild und Bewegung im Musiktheater: Interdisziplinäre Studien im Umfeld der Grand opéra / Image and Movement in Music Theatre. Interdisciplinary Studies around Grand Opéra Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 9. Schliengen: Argus

Schaffer, Anette; Keller, Edith; Moeckli, Laura; Reichert, Florian; Saborowski, Stefan (eds.) (2014). Sänger als Schauspieler. Zur Opernpraxis des 19. Jahrhunderts in Text, Bild und Musik Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 5. Schliengen: Argus

Conference or Workshop Item

Moeckli, Laura (2020). The Ehrenreich Collection: Virtual Tour and Introduction Bootlegging practices and identities in the Ehrenreich collection In: Bootleg Opera – The Ehrenreich Collection and the Practice of Private Opera Recording. online. 2.-4.9.2020.

Moeckli, Laura (5 September 2019). Sounds and identities of “liveness” in the Ehrenreich recordings. In: Symposium New takes on recorded music: performances, creativity and technology. University of Surrey. 5. - 6.9.2019.

Moeckli, Laura (July 2019). Bootleg Opera: Sounds and Identities in the Ehrenreich Recordings 1960s-2010s In: Agency and Identity in Music, IMS Intercongressional Symposium. Luzern. July 7–10, 2019.

Moeckli, Laura (2014). Narrative Pacing and Flashback in Meyerbeer’s Recitatives In: Int. Confererence Meyerbeer and French Grand Opéra. Pistoia / Italy. 12.-14.09.2014.

Moeckli, Laura (2011). Essential Frivolity: Examples from a Nineteenth Century Vocal Ornamentation Manuscript In: Potter, John; Wainwright, Jonathan (eds.) Singing music from 1500 to 1900: style, technique, knowledge, assertion, experiment Proceedings of the National Early Music Association International Conference, in association with the University of York Music Department and the York Early Music Festiva. York. 7.–10. Juni 2009.

This list was generated on Tue May 17 03:49:36 2022 CEST.
Provide Feedback