Haiduk, Marina

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 18.

Journal Article

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina; Sayim, Bilge (2021). Raphael’s ‘imperfect’ viol: a question of perspective Early Music, 49(3), pp. 329-346. Oxford University Press https://doi.org/10.1093/em/caab047

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina (2021). Mehr Aug’ als Ohr? Das Rebecchino im Kunsthistorischen Museum Wien Glareana - Nachrichten der Gesellschaft der Freunde alter Musikinstrumente, 69(2), pp. 7-35. Gesellschaft der Freunde Alter Musikinstrumente

Book Section

Haiduk, Marina (2019). Cat. 13. Giovanni Lanfranco: Crucifixion In: Baroque pathways: the National Galleries Barberini Corsini in Rome (pp. 106-107). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Cat. 6. Giovanni Lanfranco: Venus Playing the Harp (Allegory of Music) In: Baroque pathways: the National Galleries Barberini Corsini in Rome (pp. 92-93). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Cat. 12. Giovanni Lanfranco: Transfiguration In: Baroque pathways: the National Galleries Barberini Corsini in Rome (pp. 104-105). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Kat. 3. Carlo Maratta (1625 - 1713) "Kardinal Antonio Barberini", nach 1661 In: Wege des Barock. Die Nationalgalerien Barberini Corsini in Rom (pp. 80-81). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Cat. 3. Carlo Maratta (1625–1713) „Kardinal Antonio Barberini“, nach 1661 In: Baroque pathways: the National Galleries Barberini Corsini in Rome (pp. 80-81). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Kat. 13. Giovanni Lanfranco: Kreuzigung In: Wege des Barock. Die Nationalgalerien Barberini Corsini in Rom (pp. 106-107). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Kat. 12. Giovanni Lanfranco (1582 - 1647) "Transfiguration", 1627 In: Wege des Barock. Die Nationalgalerien Barberini Corsini in Rom (pp. 104-105). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Kat. 6. Giovanni Lanfranco (1582 - 1647) "Venus spielt Harfe (Allegorie der Musik)", 1630 - 1634 In: Wege des Barock. Die Nationalgalerien Barberini Corsini in Rom (pp. 92-93). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Kat. 25. Tommaso Donini (Il Caravaggino): David mit dem Kopf Goliaths In: Wege des Barock. Die Nationalgalerien Barberini Corsini in Rom (pp. 136-137). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Kat. 48. Astolfo Petrazzi (1580 - 1653) "Der Genius der Künste (Amor als Sieger)", erste Hälfte 17. Jahrhundert In: Wege des Barock. Die Nationalgalerien Barberini Corsini in Rom (pp. 200-201). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Cat. 25. Tommaso Donini (Il Caravaggino): David with the Head of Goliath In: Baroque pathways: the National Galleries Barberini Corsini in Rome (pp. 136-137). München: Prestel

Haiduk, Marina (2019). Cat. 48. Astolfo Petrazzi (1580–1653) The Genius of the Arts (Amor Vincit Omnia), first half of the seventeenth century In: Baroque pathways: the National Galleries Barberini Corsini in Rome (pp. 200-201). München: Prestel

Haiduk, Marina (2018). Prüfsteine des Betrachters. Felice Brusasorci und die Tradition der pietra di paragone als Bildträger In: Nevidíme, co nevíme: sborník příspěvků z mezinárodní konference studentů doktorských programů = We cannot see what we do not know: the proceedings of the international conference for doctoral students (pp. 81-87). Prag: Katolická teologická fakulta, Univerzita Karlova

Conference or Workshop Item

Haiduk, Marina (6 November 2021). Das Rabab und andere kleine Streichinstrumente in europäischen Bildquellen des 11. bis 13. Jahrhunderts In: Das mittelalterliche Rabab. Ein Streichinstrument mit arabisch-islamischer Vergangenheit und Gegenwart. Bern, Schweiz. 05. bis 06. November 2021.

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina (5 November 2021). Zur Interpretation und Rekonstruktion von Musikinstrumenten in Bildquellen. Versuch eines methodisch-praktischen Leitfadens In: Das mittelalterliche Rabab. Ein Streichinstrument mit arabisch-islamischer Vergangenheit und Gegenwart. Bern, Schweiz. 05. bis 06. November 2021.

Hirsch, Thilo; Haiduk, Marina (19 June 2021). Die leisen Klänge der Macht – Das Rebecchino im Kunsthistorischen Museum Wien In: Sounds of Power - Sonic Court Rituals In- and Outside Europe in the 15th - 17th Centuries. Bern, Universität. 17.–19 Juni 2021.

This list was generated on Fri Dec 9 03:50:34 2022 CET.
Provide Feedback