Bärtsch, Manuel

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 16.

Journal Article

Bärtsch, Manuel (2016). Wer hat das schönste Paradigma? Interpretationsforschung unter der Lupe Dissonance(135), pp. 2-8.

Bärtsch, Manuel (2014). L'orage implacable pour lui dvient l'éternité / Die Geisterschiffe von Pierre-Louis Dietsch und Richard Wagner begegnen sich Wagnerspectrum, 10(1), pp. 317-330. Würzburg Königshausen & Neumann

Newspaper or Magazine Article

Bausch, Sebastian; Bärtsch, Manuel (11 May 2021). Magic Piano: Geisterhände neu belebt EPTA Newsletter, Beilage.

Bärtsch, Manuel (December 2020). Schreiben über Musik an einer Musikhochschule Schweizer Musikzeitung(12), pp. 40-41. Galledia Fachmedien AG

Book Section

Bärtsch, Manuel (2021). Wagner on Welte: Tristan und Isolde around 1905 In: Gartmann, Thomas (ed.) Studies in the Arts - Neue Perspektiven auf Forschung über, in und durch Kunst und Design (pp. 155-175). Bielefeld: transcript Verlag 10.14361/9783839457368

Bärtsch, Manuel (2020). Interpretationsskizzen In: Acquavella-Rauch, Stefanie; Petersen, Birger (eds.) Neue Ansätze zur Skizzenforschung für die Musik des langen 19. Jahrhunderts. Methodology of Music Research (pp. 161-180). Peter Lang https://doi.org/10.3726/b17609

Bärtsch, Manuel (2019). ›Interpretation‹. Beethovens Sonate A-Dur op. 101 in der Sicht von Eugen d’Albert und Frederic Lamond In: Gartmann, Thomas; Allenbach, Daniel (eds.) Rund um Beethoven. Interpretationsforschung heute. Musikforschung der HKB: Vol. 14 (pp. 49-70). Schliengen: Edition Argus

Bärtsch, Manuel (2017). Welte vs. Audio. Chopins vielbesprochenes Nocturne Fis-Dur op. 15/2 im intermedialen Vergleich In: Hänggi, Johannes Christer; Köpp, Kai (eds.) "Recording the Soul of Music". Welte-Künstlerrollen für Klavier und Orgel als authentische Interpretationsdokumente? Symposium Seewen 2013 (pp. 106-131). Bern: Hochschule der Künste Bern

Bärtsch, Manuel (2016). Musik: „Handwerkslehren“, Allegorie, wirkungsintentionales Design In: Scheuermann, Arne; Vidal, Francesca (eds.) Handbuch Medienrhetorik. Handbücher Rhetorik: Vol. 6 (pp. 109-130). Berlin/Munich/Boston: De Gruyter 10.1515/9783110318258

Bärtsch, Manuel (2009). Chopins Schlafrock. Von der Selbstauflösung der Romantik nach 1850 In: Bacciagaluppi, Claudio; Brotbeck, Roman; Gerhard, Anselm (eds.) Zwischen schöpferischer Individualität und künstlerischer Selbstverleugnung Zur musikalischen Aufführungspraxis im 19. Jahrhundert. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern: Vol. 2 (pp. 109-131). Schliengen: Argus

Conference or Workshop Item

Bärtsch, Manuel; Bausch, Sebastian (23 September 2019). Titans of the piano roll: Ferruccio Busoni and Eugen d’Albert in performance In: Symposium Correct, but not beautiful performance. Wien. 23. - 25.09.2019.

Audiovisual Material & Event

Gartmann, Thomas; Bausch, Sebastian; Bärtsch, Manuel (2021). Magic Piano - Faszination Geisterhände [Movie].

Gartmann, Thomas; Bärtsch, Manuel; Bausch, Sebastian (2021). Magic Piano - Teaser [Movie].

Gartmann, Thomas; Bärtsch, Manuel; Bausch, Sebastian (2021). Magic Piano - Opener [Movie].

Bärtsch, Manuel; Köpp, Kai; Bausch, Sebastian (2020). Forschung à la minute [Performance or Exhibition]. In: Playtime. Bern. 16.01.2020

Software & Other Digital Items

Gartmann, Thomas; Bärtsch, Manuel; Bausch, Sebastian; Gertschen, Simon (2021). www.magic-piano.ch [Software & Other Digital Items]

This list was generated on Sun Dec 5 03:53:30 2021 CET.
Provide Feedback