Studer, Patrick; Bürki, Jacqueline; McGury, Sandra (2024). Implementing global competences in higher education in Switzerland : conceptual considerations (Working Papers in Applied Linguistics 23). Winterthur: Departement Angewandte Linguistik der ZHAW 10.21256/zhaw-2817
|
Text
2024_Studer-Buerki-McGury_Global-competences-in-HE-Switzerland.pdf - Published Version Available under License Creative Commons: Attribution (CC-BY). Download (1MB) | Preview |
At a time when higher education institutions (HEIs) are shifting their focus from mobility to internationalisation at home and global engagement, this working paper analyses conceptual considerations relevant to the integration of global competences in higher education in Switzerland. This working paper is divided into two main sections. First, it introduces graduate attributes relating to global competences as a reference framework for curriculum development. Second, it examines global competences from the perspective of Swiss higher education, with a particular focus on Universities of Applied Sciences. In summary, these two sections outline relevant parameters essential for the development of impactful global competences programmes in higher education. In einer Zeit, in welcher Hochschulen ihren Fokus von der Mobilität auf die Internationalisierung im Inland und das globale Engagement verlagern, stellt dieses Arbeitspapier konzeptionelle Überlegungen vor, die für die Integration globaler Kompetenzen in die Hochschulbildung der Schweiz relevant sind. Dieses Arbeitspapier gliedert sich in zwei zentrale Abschnitte. Zunächst werden Graduate Attributes von Hochschulabsolvierenden, die sich auf globale Kompetenzen beziehen, als Referenzrahmen für die Curriculumsentwicklung vorgestellt. Zweitens werden globale Kompetenzen aus der Perspektive des Schweizer Hochschulwesens, insbesondere der Fachhochschulen, genauer analysiert. Zusammenfassend skizzieren die zwei Teile des Arbeitspapiers relevante Parameter, die für die Entwicklung wirkungsvoller Programme zur Vermittlung globaler Kompetenzen berücksichtigt werden müssen.
Item Type: |
Working Paper |
---|---|
Division/Institute: |
Business School > Institute for Marketing & Global Management Business School > Institute for Marketing & Global Management > Global Management Business School |
Name: |
Studer, Patrick; Bürki, Jacqueline and McGury, Sandra |
Subjects: |
L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education |
Series: |
Working Papers in Applied Linguistics |
Publisher: |
Departement Angewandte Linguistik der ZHAW |
Funders: |
[UNSPECIFIED] Movetia |
Projects: |
[280] Developing the Framework for a Sustainable Swiss Global Competence Certificate |
Language: |
English |
Submitter: |
Jacqueline Bürki |
Date Deposited: |
26 Jul 2024 09:22 |
Last Modified: |
26 Jul 2024 09:22 |
Publisher DOI: |
10.21256/zhaw-2817 |
ARBOR DOI: |
10.24451/arbor.21965 |
URI: |
https://arbor.bfh.ch/id/eprint/21965 |