Kartografie: eine Quelle für die Kultur- und Sozialforschung?

Sauter, Marion (2023). Kartografie: eine Quelle für die Kultur- und Sozialforschung? Wege und Geschichte : Zeitschrift von ViaStoria, Stiftung für Verkehrsgeschichte = Les chemins et l'histoire = Strade e storia(1), pp. 18-23. Weber Verlag

[img] Text
2023 Via-Storia-Magazin_2023-1_RZ_LOW_18_MarionSauter.pdf - Published Version
Restricted to registered users only
Available under License Publisher holds Copyright.

Download (1MB) | Request a copy

Seit einigen Jahren steht die Siegfriedkarte online zur Verfügung. Die turnusmässige Nachführung der Blätter von 1870 bis 1926 und die Fortführung als Landeskarte ermöglichen es, auf Knopfdruck die Siedlungsentwicklung und den Ausbau der Verkehrsinfrastruktur in Stadt und Land nachzuvollziehen. Ebenso akkurat ist die Topografie moduliert, nicht jedoch die Kulturlandschaft. Um über kulturelle und soziale Fragen Auskunft zu erhalten, müssen andere historische Kartenwerke beigezogen werden.

Item Type:

Newspaper or Magazine Article

Division/Institute:

School of Architecture, Wood and Civil Engineering
School of Architecture, Wood and Civil Engineering > Institute for Timber Construction, Structures and Architecture
School of Architecture, Wood and Civil Engineering > Institute for Timber Construction, Structures and Architecture > Built Environment and Historic Preservation
School of Architecture, Wood and Civil Engineering > Institute for Timber Construction IHB
School of Architecture, Wood and Civil Engineering > Institute for Urbanism, Architecture and Construction ISAK > Baukultur group FGBK

Name:

Sauter, Marion

Subjects:

H Social Sciences > HM Sociology
H Social Sciences > HN Social history and conditions. Social problems. Social reform
T Technology > T Technology (General)

ISSN:

1660-1122

Publisher:

Weber Verlag

Language:

German

Submitter:

Corinne Amstutz Hugi

Date Deposited:

12 Dec 2023 10:20

Last Modified:

12 Dec 2023 10:20

ARBOR DOI:

10.24451/arbor.20641

URI:

https://arbor.bfh.ch/id/eprint/20641

Actions (login required)

View Item View Item
Provide Feedback