'Avantgarde' als Kanon: Politisch-ideologische Implikationen der Kanonbildung im westdeutschen Musikschrifttum nach 1945

Lanz, Doris (2013). 'Avantgarde' als Kanon: Politisch-ideologische Implikationen der Kanonbildung im westdeutschen Musikschrifttum nach 1945 In: Wald-Fuhrmann, Melanie; Pietschmann, Klaus (eds.) Der Kanon der Musik: Theorie und Geschichte. Ein Handbuch (pp. 591-605). München: edition text + kritik

[img] Text
Lanz_Avantgarde_als_Kanon_2013.pdf - Published Version
Restricted to registered users only
Available under License Publisher holds Copyright.

Download (7MB) | Request a copy

Item Type:

Book Section (Book Chapter)

Division/Institute:

Bern Academy of the Arts

Name:

Lanz, Doris;
Wald-Fuhrmann, Melanie and
Pietschmann, Klaus

Subjects:

M Music and Books on Music > M Music

ISBN:

978-3-86916-106-8

Publisher:

edition text + kritik

Language:

German

Submitter:

Doris Lanz

Date Deposited:

04 Apr 2022 15:10

Last Modified:

04 Apr 2022 15:10

ARBOR DOI:

10.24451/arbor.15942

URI:

https://arbor.bfh.ch/id/eprint/15942

Actions (login required)

View Item View Item
Provide Feedback