Jeisy, Eric (2016). Lehren aus der Perspektive des Lernens Sportunterricht, 65(5), pp. 138-143. Hofmann
Text
Jeisy_2016_Lehren aus der Perspektive des Lernens.pdf - Published Version Restricted to registered users only Available under License Publisher holds Copyright. Download (141kB) | Request a copy |
In diesem Beitrag werden zwei verschiedene Lern-Lehr-Modelle vorgestellt. Sie zeigen auf, wie sich Lernwege im Sportunterricht abwechslungsreich und lernwirksam planen und gestalten lassen. Die Lern-Lehr-Modelle beschreiben zentrale Lernetappen, die Lernende auf einem problembasierten oder auf einem modellorientierten Lernweg durchlaufen sollten, um erfolgreich lernen zu können. The author presents two different teaching and learning models. Thereby he demonstrates how learning in physical education can be diversified as well as effectively planned and organized. The presented teaching and learning models contain descriptions of central levels of learning which the learner should achieve during the problem-based and model-oriented learning process in order to be successful.
Item Type: |
Journal Article (Original Article) |
---|---|
Division/Institute: |
Swiss Federal Institute of Sports Magglingen SFISM > EHSM - Lehre und Sportpädagogik |
Name: |
Jeisy, Eric |
ISSN: |
0342-2402 |
Publisher: |
Hofmann |
Language: |
German |
Submitter: |
Service Account |
Date Deposited: |
09 Dec 2020 12:54 |
Last Modified: |
09 Dec 2020 12:54 |
Uncontrolled Keywords: |
Lern-Lehr-Modelle Basismodelle Lernen am Modell Problembasiertes Lernen Sportunterricht |
ARBOR DOI: |
10.24451/arbor.10950 |
URI: |
https://arbor.bfh.ch/id/eprint/10950 |