Winnerling, Tobias

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Journal Article

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (2021). "Careless, like a child with fire, so was I with time." Magic: The Gathering™ und die Faszination imaginierter Geschichtlichkeit Boardgame Historian

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Zimmermann, Felix (2020). Democracy Dies playfully. Three Questions – Introductory Thoughts on the Papers Assembled and Beyond Gamevironments (Special Issue: Democracy Dies Playfully. (Anti-)Democratic Ideas in and Around Video Games)(13), pp. 1-34. Universität Bremen

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (2020). Digitale Spiele Docupedia-Zeitgeschichte http://dx.doi.org/10.14765/zzf.dok-1718

Book Section

Pfister, Eugen (2023). "Wie es wirklich war." Wider die Authentizitätsdebatte im Digitalen Spiel In: Brandenburg, Aurelia Luisa; Färberböck, Peter; Falke, Anna Klara; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (eds.) Verspielte Vergangenheit: Texte aus sieben Jahren AKGWDS. Game Studies (pp. 58-61). Verlag Werner Hülsbusch

Brandenburg, Aurelia Luisa (2023). Knurrende Wikinger, weiche Sachsen und frühmittelalterliche Männlichkeit In: Brandenburg, Aurelia Luisa; Färberböck, Peter; Falke, Anna Klara; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (eds.) Verspielte Vergangenheit: Texte aus sieben Jahren AKGWDS. Game Studies (pp. 147-156). Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch

(2023). Plädoyer für eine argumentenbasierte Debatte zur Wirkung gewalthaltiger Spiele In: Brandenburg, Aurelia Luisa; Färberböck, Peter; Falke, Anna Klara; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (eds.) Verspielte Vergangenheit: Texte aus sieben Jahren AKGWDS. Game Studies (pp. 84-92). Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch

Brandenburg, Aurelia Luisa; Färberböck, Peter; Falke, Anna Klara; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (2023). Einleitung: Verspielte Vergangenheit In: Brandenburg, Aurelia Luisa; Färberböck, Peter; Falke, Anna Klara; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (eds.) Verspielte Vergangenheit:Texte aus sieben Jahren AKGWDS. Game Studies (pp. 9-20). Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch

Köstlbauer, Josef; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (2023). Piraten, Ninja und Strategen! Digitale Spiele als hyperkompetitive Inszenierung frühneuzeitlicher Konfliktfelder In: Neumann, Franziska; Poettering, Jorun; von Thiessen, Hillard (eds.) Konkurrenzen in der Frühen Neuzeit: Aufeinandertreffen, Übereinstimmung, Rivalität. Frühneuzeit-Impulse: Vol. 5 (pp. 261-283). Köln/Wien: Böhlau Verlag

Book

Brandenburg, Aurelia Luisa; Färberböck, Peter; Falke, Anna Klara; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias (eds.) (2023). Verspielte Vergangenheit: Texte aus sieben Jahren AKGWDS Game Studies. Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch

Köstlbauer, Josef; Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Zimmermann, Felix (2018). Weltmaschinen. Digitale Spiele als globalgeschichtliches Phänomen Wien: Mandelbaum

Conference or Workshop Item

Pfister, Eugen; Winnerling, Tobias; Rochat, Yannick; Fritsch, Melanie (30 April 2021). DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage In: Subotron Online Academy.

Pfister, Eugen; Fritsch, Melanie; Rochat, Yannick; Winnerling, Tobias (30 April 2021). SUBOTRON online arcademy, DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage In: DACH Game History: Preservation of Cultural Heritage. online. 30.April 2021.

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